اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سقوط بالگرد رئیس ستاد کل ارتش تایوان

رئیس ستاد کل ارتش تایوان در سانحه فرود ناگهانی یک فروند بالگرد با 13 سرنشین در شمال این کشور ناپدید شده است.

سقوط بالگرد رئیس ستاد کل ارتش تایوان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شن یی مینگ» رئیس ستادکل ارتش تایوان در سانحه فرود ناگهانی یک فروند بالگرد در شمال این کشور شرق آسیا ناپدید شده است.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که 13 نفر سوار بر بالگرد «یو اچ-60ام بلک هاوک» بودند که امروز صبح (پنجشنبه) مجبور به فرود ناگهانی و اضطراری در شمال این کشور شد.

شن یی مینگ یکی از مسافران این بالگرد بود و تاکنون هیچ خبری از وضعیت وی نیست و عملیات نجات در وسعت گسترده برای یافتن مسافران این بالگرد آغاز شده است.

تیم نجات خیلی فوری به منطقه سانحه سقوط بالگرد در منطقه کوهستانی «وولای» در بخش شمالی این منطقه خودمختار چین اعزام شد و تاکنون چندین نفر زنده پیدا شدند و این در حالی است که هنوز سه نفر از  مسافران از جمله شن همچنان ناپدید هستند و خبری از آنها نیست.

گرچه هنوز علت این حادثه ناگوار نامشخص است اما وزارت دفاع تایوان گزارش کرد که هواپیمای مذکور در مأموریتی به سمت منطقه «ییلان» در شمال شرقی تایوان بود که سقوط کرد.

این حادثه در حالی رخ داده است که این جزیره برای انتخابات ریاست‌جمهوری و معاونت ریاست‌جمهوری که قرار است ۱۱ ژانویه (۲۱ دی ماه) برگزار شود، آماده می‌شود. 

پارلمان تایوان روز سه‌شنبه هفته جاری در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و تنش‌ با چین، برای مقابله با تهدیدهای پکن قانون «ضد نفوذ» را تصویب کرد.

دولت چین معتقد است تایوان بخشی از خاک این کشور است و باید به‌صورت مسالمت‌آمیز یا به‌زور به سرزمین اصلی چین پیوسته و مانند هنگ‌کنگ، به‌شکل «یک کشور، دو نظام» گردانده شود. اما تایوانی‌ها خود را مستقل از چین دانسته و نام کشور خود را «جمهوری چین» نامیده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول