اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دانش‌افزایی و توانمندسازی جامعه مهمترین هدف مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور است

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: مهمترین هدف و برنامه فرهنگی اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور دانش‌افزایی و توانمندسازی افراد جامعه در کنار دیگر دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی است.

دانش‌افزایی و توانمندسازی جامعه مهمترین هدف مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، یاسر مقسم پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی ایرانی با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب در سالن اجتماعات موسسه مهرآفرینان جوان شهرستان اظهار کرد: تبیین و ترویج مباحث مذهبی  قرآنی و تقریب مذاهب از اولویت‌های مهم مرکز بزرگ اسلامی است و در کنار آن تلاش داریم تا افراد جامعه  توانمند و دانش آنها افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی ایرانی در استان افزود: در راستا بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر سبک زندگی اسلامی و ایرانی دوره‌های آموزشی مبتنی بر مباحث دینی قرآنی با محوریت سبک زندگی اسلامی  و ایرانی با شاخص‌های اصلی رشد و تربیت اخلاقی عقلایی برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا مولفه‌هایی مانند ساده‌زیستی، الگوی پوشش اسلامی صحیح، الگو مصرف بهینه و تولید علم، دانش‌افزایی در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان و ساید اقشار جامعه ترویج کنیم.
وی ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی بین اهل سنت و شیعه را از اهداف مهم برگزاری کارگاه‌های آموزشی دانست و گفت: در حال حاضر این دوره‌ها در شهرستان‌های کلاله، آققلا، گنبدکاووس و بندرترکمن در حال برگزاری است.
مقسم با اشاره به  نزدیکی 41 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه‌های ما در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری 41 محفل فرهنگی قرآنی در قالب دوره‌های آموزشی در سراسر استان و راه‌اندازی 20 کاروان قرآنی در 20 منطقه شیعه و سنی است.
وی اضافه کرد: برای نخستین بار در دهه فجر امسال دو محفل دانش‌آموزی و دو محفل تخصصی بانوان در گلستان برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور از برگزاری دو اردو دانش آموزی در شرق و غرب استان در ماه گذشته خبر داد و گفت: این اردوها با رویکرد قرآنی و سبک زندگی اسلامی با حضور قاریان حافظان نوجوان و اساتید متخصص این رشته برگزار شد.
وی فقدان مدل اسلامی در سطح ملی را از مشکلات مهم دانست و افزود: منشور سبک زندگی اسلامی ایرانی در بیانیه گام دوم انقلاب باید به عنوان یک مدل تعریف شده و به خانواده‌ها ارائه شود تا این مدل جایگزین مدل غربی شود.
در این کارگاه دکتر احمدی روانشناس دینی مذهبی برای جوانان سبک زندگی اسلامی را تبیین کرد.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول