اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

با تمام توان از موقوفات حفاظت و صیانت می‌کنیم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: وظیفه ما در آستان قدس این است که از موقوفات با تمام توان حفاظت و صیانت کنیم و حتی یک ریال از موقوفات را خرج غیر آنچه واقف نیت کرده است نکنیم، زیرا وظیفه شرعی ما حراست از موقوفات است.

با تمام توان از موقوفات حفاظت و صیانت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی صبح امروز در چهارمین همایش تجلیل از واقفان و ناذران آستان قدس رضوی که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مراسم تجلیل و تکریم شما واقفان عزیز از وظایف ما است، وقف و نذر بخشی از دارایی برای امور خیر یک عمل خداپسندانه است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: هرکسی توفیق و شایستگی این را پیدا نمی‌کند که بخشی از دارایی خودش را از لحاظ ظاهری مسدود و در جهت امور خیر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه مالی که در راه خداوند هزینه می‌شود مسدود نشده و ادامه‌دار است، بیان کرد: در قیامت هیچ‌کس به داد کسی نمی‌رسد زیرا همه گرفتار خودشان هستند، طبق آیه قرآن همه از یکدیگر فرار می‌کنند و تنها وقف‌ها و نذورات انسان در تمام عالم همراه او هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی متذکر شد: خیلی‌ها دارای ثروت‌های کلان هستند، اما قدمی در راه مشکلات مردم برنمی‌دارند زیرا توفیق کار خیر ندارند، شما عزیزانی که در این راه قدم گذاشته‌اید باید خداوند را شاکر باشید.

تولیت آستان قدس رضوی با طرح این سؤال که چرا عده‌ای باوجود ثروت‌های زیاد این‌گونه تصمیمات را نمی‌گیرند، عنوان کرد: به این دلیل که عده‌ای لیاقت ندارند، برای امام رضا (ع) نذر کردن یعنی نذرتان قبول‌شده، پس باید از امام هشتم تشکر کنید.

وی افزود: صفت رئوف بیشتر برای رسول اکرم (ص) و امام رضا (ع) به کار برده شده است، به‌تناسب موقعیت و دارایی خودمان می‌توانیم برای این امام وقف کنیم و دلمان را به حضرت رضا (ع) وصل کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی متذکر شد: وظیفه ما در آستان قدس این است که از موقوفات با تمام توان حفاظت و صیانت کنیم و حتی یک ریال از موقوفات را خرج غیر آنچه واقف نیت کرده است نکنیم زیرا وظیفه شرعی ما حراست از موقوفات است.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: وقف هر جا باشد خوب است، اما اتصال به حضرت رضا (ع) چیز دیگری است، برفرض امام داشته باشد هرچقدر دارایی امام بیشتر باشد خیرات بیشتری به نام ایشان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سیل سیستان و بلوچستان مبلغی حدود ۷0۰ میلیارد ریال به این استان اختصاص دادیم، ابراز کرد: بسیاری نیازمند برای دریافت کمک به آستان قدس مراجعه می‌کنند هرچقدر بیشتر داشته ‌باشیم به نام ایشان خیرات می‌کنیم، وقفی که به نام مبارک امام رضا (ع) باشد بدون هیچ شکی موردقبول است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی ادامه داد: هرساله شاهد حضور ۳۰ میلیون زائری هستیم که با هزینه خودشان برای زیارت حرم مطهر به مشهد می‌آیند، این معجزات از کرامت امام رضا (ع) است.

انتهای پیام/70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول