اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آمریکا 130 کامیون ادوات نظامی دیگر به شمال سوریه فرستاد

130 کامیون حامل ادوات نظامی توسط ائتلاف آمریکایی از مرز منطقه کردستان عراق برای شبه نظامیان کُرد وارد سوریه شد؛ همزمان ترکیه در مناطق تحت اشغال خود در شمال سوریه به دنبال تغییر بافت جمعیتی آنجاست.

آمریکا 130 کامیون ادوات نظامی دیگر به شمال سوریه فرستاد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای موسوم به ائتلاف بین‌المللی به روند حمایت نظام‌مند خود از شبه نظامیان گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) ادامه می‌دهند.

روزنامه سوری الوطن امروز پنجشنبه به نقل از منابع معارض گزارش داد: کاروانی از کمک‌های نظامی شامل ۱۳۰ کامیون با بار خودروهای نظامی، تانکر و تجهیزات نظامی و لجستیک از گذرگاه «الولید» از مرز منطقه کردستان عراق وارد سوریه شد.

از سوی دیگر حملات انفجاری در مناطق تحت اشغال نظام ترکیه در شمال سوریه ادامه دارد. خبرگزاری سوریه (سانا) گزارش داد: یک خودروی بمب گذاری شده در شهرک «سلوک» در منطقه «تل ابیض» در شمال استان الرقه که تحت کنترل نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدورانش از میان گروه‌های تروریستی است منفجر شد که شهادت سه غیرنظامی و زخمی شدن چهار نفر دیگر را در کنار تخریب چند خانه و اموال مردم به دنبال داشت.

از سوی دیگر صدها نفر از اهالی شهرک سلوک با برپایی تظاهرات علیه ترکیه و گروه‌های تروریستی طرفدار آن خواهان خروج آنها از این شهر شدند.

رژیم ترکیه همچنان به تلاش های خود برای تغییر بافت جمعیتی در مناطق تحت اشغال در شمال سوریه خود ادامه می‌دهد.

گروه موسوم به «المجلس الترکمانی السوری» متعلق به  گروه«الائتلاف» معارضان سوری از تاسیس مقر خود در شهر «الراعی» در شمال استان حلب که در اشغال نظام ترکیه است، خبر داد.

این گروه قبلا از انتقال مقر خود به داخل سوریه و منطقه شمال استان حلب که تحت اشغال ترکیه و مزدوران تروریستش است، خبر داده بود. آن زمان این گروه ادعا کرد که اساسنامه داخلی جدیدی را وضع کرده که به موجب آن بازگشت ترکمان های سوریه به وطنشان تسهیل می‌شود.

در همین ارتباط، «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در پاسخ به سوال روزنامه الوطن درباره مقاصد ترکیه در شمال سوریه گفته است که «سوریه با هر گونه حضور غیر مشروع  ترکیه یا غیر آن برخورد خواهد کرد، زیرا اشغالگری محسوب می‌شود آنها معنای اشغالگری را می‌دانند و تجربه دو دهه اول قرن گذشته را داشتند».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول