اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

پیوستن به FATF موجب می شود بانکداری کشور گروگان این سازوکار شود

نماینده پیشین ایران در صندوق بین المللی پول گفت: پیوستن ایران به FATF موجب می شود بانکداری کشور گروگان این سازوکار شود.

پیوستن به FATF موجب می شود بانکداری کشور گروگان این سازوکار شود

‌به گزارش خبرگزاری فارس، محمد آقا قوام در مصاحبه با برنامه ‌رویداد ‌رادیو گفت‌و‌گو، ‌بیان کرد: سازوکار اف‌ای‌تی‌اف توسط کشورهای اروپایی و آمریکا ایجاد شده است و آنها در زمینه‌های تجاری ،بانکی و مبادلات مالی الزاماتی را برای کشورهای عضو در نظر گرفته اند.

وی گفت: در واقع تاکید آنها این است که ما در زمینه مبارزه با تروریسم و پولشویی باید بر اساس نگاه آنها حرکت کنیم چنان که آنها منافقان را که دستشان به خون هزاران ایرانی آغشته است گروه تروریستی نمی‌دانند ولی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریستی می‌دانند‌.

این کارشناس مسائل پولی و بانکی گفت: با وجود برخی از شعارهایی که غربی‌ها در راستای مبارزه با پولشویی مطرح می‌کنند، ۶۰ درصد پولشویی جهان در آمریکا و اروپا صورت می‌گیرد، ‌آنها با فشار به ایران جهت پیوستن به اف ای تی اف می خواهند ما را تحت سیطره خود قرار دهند و در واقع به نوعی نظام بانکداری ایران را گروگان خود کنند.

قوام با اعتقاد بر اینکه موافقان اف ای تی اف با نگاه فنی و اقتصادی با این موضوع برخورد نمی‌کنند، تاکید کرد: اف ای تی اف یک مسئله تجاری، اقتصادی، پولی و بانکی است و موافقان پیوستن ایران به این سازوکار فقط یک سری شعار در این زمینه می‌دهند و آن را به صورت دقیق تجزیه و تحلیل نمی‌کنند.

وی در پایان مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار کرد: پیوستن به «cft» و «پالرمو» یعنی اینکه ایران معیارهای کشورهای غربی را در حوزه مبادلات تجاری و بانکی بپذیرد و این موضوع با توجه به برخورد دوگانه آنها با مسئله تروریسم و پولشویی می‌تواند مشکلاتی را برای کشور به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول