اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

قدردانی وزیر آفریقایی از ایران/ پیشنهاد مهمان ویژه شدن اتیوپی در نمایشگاه کتاب تهران

هیروت آسکاو، وزیر فرهنگ و توریسم اتیوپی دردیدار با سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان در این کشور گفت: از جمهوری اسلامی ایران برای توانمندسازی زنان کشورم تشکر می‌کنم.

قدردانی وزیر آفریقایی از ایران/ پیشنهاد مهمان ویژه شدن اتیوپی در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزیر فرهنگ و توریسم اتیوپی، هیروت آسکاو در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور یافت و با سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران برای انجام مذاکرات حول انعقاد برنامه مبادلات میان دو کشور به گفتگو پرداختند.

در این دیدار بهزاد خاکپور، سفیر کشورمان در سخنانی تاکید کرد: آمادگی کامل برای انعقاد و اجرای برنامه مبادلات وجود دارد و این کار می‌تواند سکوی ارتقای روابط فرهنگی میان دو ملت باشد.

از گذشته دور در انتظار گسترش امضای موافقتنامه فرهنگی با ایران بودیم

وزیر فرهنگ و توریسم اتیوپی نیز در این دیدار آمادگی خود را برای توسعه روابط فرهنگی میان دو تمدن بزرگ آکسومیت و پرشیا اعلام کرد و بیان داشت: که وزارت فرهنگ و توریسم اتیوپی به دنبال ایجاد برنامه عملیاتی با ایران هست و از این توسعه فرهنگی استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: پیش نویس برنامه مبادلات پیشهادی طرف اتیوپیایی طی دو هفته آینده از طریق وزارت امور خارجه اتیوپی به طرف ایرانی اعلام خواهد شد.

علاقه‌مند به شرکت در کلاس‌های زبان فارسی و ایرانشناسی هستم

در ادامه سفیر جمهوری اسلامی ایران، در خصوص انجام برنامه‌های عملیاتی شامل برنامه فرهنگی و هنری، هفته فیلم، هفته فرهنگی، ارتباطات میان کتابخانه‌های ملی و مرکز آرشیو دو کشور و اظهار تمایل ایران برای ایجاد اتاق ایران در کتابخانه ملی و دانشگاه‌های زیر نظر وزارت مذکور، همچنین آموزش زبان فارسی و ایرانشناسی  اعلام آمادگی کرد و بسیار مورد توجه آسکاو قرار گرفت؛ به نحوی که او گفت: اگر مشغله وزارتخانه فرهنگ و توریسم نبود علاقه‌مند به شرکت در کلاس‌های زبان فارسی و ایرانشناسی بودم.

ایجاد خط پرواز میان تهران و آدیس آبابا

 در ادامه سفیر جمهوری اسلامی یکی از راه‌های افزایش تعاملات در حوزه توریسم را ایجاد خط پروازی میان تهران و آدیس آبابا دانست و اظهار امیدواری کرد که کشور اتیوپی در راستای افزایش تعاملات نسبت به ایجاد خط پروازی آدیس آبابا و تهران اقدام کند.

همچنین بهزاد خاکپور با توجه به در پیش بودن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از وزیر فرهنگ و توریسم اتیوپی دعوت کرد تا از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرده و در صورت تمایل کشور اتیوپی می‌تواند به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال‌های آتی انتخاب شود.

وزیر فرهنگ و توریسم اتیوپی در این دیدار تمهیدات لازم در خصوص سفر به ایران را ارائه کرد و مقرر شد پیگیری‌های لازم در این خصوص توسط رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی صورت پذیرد.

در انتها مقرر شد که پیش نویس برنامه مبادلات میان دو کشور، به صورت پیشنهادی از طرف وزارتخانه مذکور تهیه و ارائه شود تا امور جاری مربوط به انعقاد آن صورت پذیرد.

از جمهوری اسلامی ایران برای توانمندسازی زنان کشورم تشکر می‌کنم

در انتها خانم وزیر از کتابخانه امام خمینی (ره) و همچنین کارگاه قالی بافی رایزنی فرهنگی دیدار کرد که کلاس قالی‌بافی بسیار مورد توجه وزیر واقع شد و مراتب تقدیر و تشکر دولت و ملت اتیوپی را برای توانمندسازی زنان اتیوپی ابراز داشت.

کشور دمکراتیک اتیوپی در مجامع بین‌المللی در چند سال اخیر همواره همسویی کامل با ملت و دولت ایران داشته است. در پایان این دیدار، هدایایی از طرف سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان به خانم دکتر آسکاو وزیر فرهنگ و توریسم اتیوپی تقدیم شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول