اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اسکان و پذیرایی ۵۰ هزار زائر اربعین به همت سمنانی‌ها

دبیر ستاد اربعین استان سمنان گفت: سال گذشته، مسؤولیت اسکان و پذیرایی زائران اربعین حسینی برای ۲۰ هزار نفر بر عهده ستاد اربعین استان بود که این آمار امسال به ۵۰ هزار نفر رسید.

اسکان و پذیرایی ۵۰ هزار زائر اربعین به همت سمنانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن اسلامی‌راد پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از خادمان اربعین حسینی در استان سمنان اظهار کرد: از چند سال گذشته، موضوع اعزام زائران به پیاده‌روی اربعین در کشور مطرح و ستادی برای تسهیل این سفر زیارتی به دستور رهبر معظم انقلاب و با ریاست وزیر کشور تشکیل شد.

وی تصریح کرد: اقدام‌های خوبی در سال‌های گذشته در ستاد دائمی اربعین حسینی از سوی وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌های کشور برای هماهنگی، نظارت و انسجام برگزاری این آیین معنوی انجام شد.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان ادامه داد: ۳۸ موکب در داخل و خارج از کشور از استان سمنان برای برپایی و برگزاری باشکوه اربعین حسینی در سال جاری فعال بود.

اسلامی‌راد بیان کرد: سال گذشته، مسؤولیت اسکان و پذیرایی زائران اربعین حسینی برای ۲۰ هزار نفر بر عهده ستاد اربعین استان بود که این آمار امسال به ۵۰ هزار نفر رسید.

وی تصریح کرد: در کنار خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در داخل و خارج کشور، موکب‌هایی در ایام اربعین در استان هم فعال بود.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان ادامه داد: یک هزار و ۹۴۵ خادم از استان سمنان مسؤولیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین در ۱۲ روز را انجام دادند و افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار وعده غذا از سوی ستاد اربعین استان بین زائران توزیع شد.

اسلامی‌راد بیان کرد: موکب سفیدپوشان با حضور پزشکان و پرستاران استان سمنان در کربلا و نجف برای خدمات‌رسانی به زائران اقدام کردند.

وی تصریح کرد: موکب رسانه فجر استان سمنان در اربعین امسال خوش درخشید و پوشش‌های ملی و بین‌المللی برای نمایش باشکوه اربعین حسینی داشت.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان گفت: سال گذشته ۹ هزار زائر از استان سمنان به سفر اربعین اعزام شدند و این آمار در سال جاری سه برابر شد و به ۲۹ هزار زائر افزایش یافت.

اسلامی‌راد بیان کرد: در این ایام، تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان دست‌به‌دست هم دادند تا سفر معنوی برای زائران اربعین زمینه‌سازی شود.

وی تصریح کرد: مسؤولان و مردم شریف استان سمنان در بخش‌های مختلف برای برپایی و برگزاری موکب و اربعین حسینی خوش درخشیدند.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان ادامه داد: سمنان در برگزاری اربعین حسینی بر اساس آمار از استان‌های شاخص کشور معرفی شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول