اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تکلیف جانشین شهردار زنجان، تا شنبه مشخص می‌شود

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه قانونا شورا مجاز به انتخاب سرپرست برای شهرداری نیست، گفت: از همین رو جانشین شهردار تا روز شنبه مشخص می‌شود.

تکلیف جانشین شهردار زنجان، تا شنبه مشخص می‌شود

عباس راشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره آخرین وضعیت انتخاب سرپرست یا جانشین برای شهرداری زنجان اظهار کرد: طی نامه‌ای چند نفر را به عنوان جانشینی شهردار گلچین کرده‌ایم و پیگیر هستیم که یکی از اینها را به عنوان جانشین انتخاب کنند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا به جای جانشین سرپرست انتخاب نمی‌شود، نیز گفت: ما قانونا مجاز به انتخاب سرپرست نیستیم، چون زمانی می‌توان سرپرست انتخاب کرد که شهردار استیضاح شود، استعفا دهد و در رویه سوم که تعلیق است، قانون سکوت کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما حتی برای مشخص شدن موضوع با استان‌های دیگر نیز ارتباط گرفتیم، افزود: البته برخی از استان‌ها معتقدند که جانشین و سرپرست تفاوتی نداشته و آنها را معادل هم می‌دانند.

راشاد با بیان اینکه جانشین اختیارات سرپرست را خواهد داشت، تصریح کرد: چون معمولا برای سرپرست باید شهردار کنار برود و سپس وی کار خود را آغاز کند، از همین رو چون فعلا این اتفاق در زنجان نیفتاده، جانشین کارهای شهردار را انجام خواهد داد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان در ارتباط با گزینه‌های جانشینی شهردار نیز گفت: رئیس شورا در حال استعلام سه یا چهار نفر اعلامی برای جانشینی است و در نهایت تکلیف جانشین تا شنبه مشخص خواهد شد.

گفتنی است، از چند روز قبل شهردار، یکی از اعضای شورا، شهردار یکی از مناطق شهردار زنجان به خاطر مسائل اقتصادی احضار و در بازداشت به سر می‌برند.

انتهای پیام/73005/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول