اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برخی اوقات قومیت‌گرایی به‌جای توجه به منافع ملی در گروه‌های مختلف تبلیغ می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب قوچان گفت: برخی اوقات قومیت‌گرایی به‌جای توجه به منافع ملی در گروه‌های مختلف تبلیغ می‌شود که موجب تفرقه‌اندازی خواهد شد در صورتی‌ که باید رعایت انصاف و ادب را در برخورد با دیگر رقیبان در عرصه انتخابات داشته باشند.

برخی اوقات قومیت‌گرایی به‌جای توجه به منافع ملی در گروه‌های مختلف تبلیغ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حسین ولیدخت ظهر امروز در جلسه پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی در سالن اجتماعات دادگستری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به دخالت مؤثر ۴ گروه در عرصه انتخابات، گفت: مردم و طرفداران کاندیداها، مطبوعات، احزاب و داوطلبین انتخابات و مجریان برگزاری گروه‌هایی هستند که می‌توانند در برگزاری انتخابات سالم و حداکثری دخالت داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان با تأکید بر نقش مؤثر داوطلبان در برگزاری انتخابات پرشور و سالم، تصریح کرد: احترام به قوانین و انتخابات یک فرآیند مرحله‌به‌مرحله بوده و همه کاندیداها باید قانون را رعایت کنند تا بر اساس آن فرد منتخب وارد مجلس شورای اسلامی شود.

وی با گلایه نسبت به این موضوع که بعضی‌ اوقات تمام ارزش‌های دینی و نظام زیر پا گذاشته می‌شود و طرفداران کاندیداها گاهی به‌گونه‌ای حرکت می‌کنند که استقلال، عدالت و جمهوریت زیر سؤال می‌رود، بیان کرد: باید در انتخابات نگاه وظیفه‌گرانه داشت چون چیزی جز عمل صالح باقی نمی‌ماند.

ولیدخت یادآور شد: برخی اوقات قومیت‌گرایی به‌جای توجه به منافع ملی در گروه‌های مختلف تبلیغ می‌شود که موجب تفرقه‌اندازی خواهد شد، در صورتی‌ که کاندیداها باید رعایت انصاف و ادب را در برخورد با دیگر رقیبان خود در عرصه انتخابات داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان با اشاره به اینکه بنا نیست عیب‌ها برملا شود بلکه باید کاندیداها توانایی و امتیازات خود را بیان کنند، افزود: متأسفانه برخی خبرها مانند خریدوفروش رأی بسیار آزاردهنده است، خریدن رأی مانند تن‌فروشی بوده و کسی که رأی را به ناچیزی می‌فروشد پست و خریدار هم پست‌تر از آن است.

وی با اشاره به اینکه باید کاندیداها شفافیت مالی داشته و قوانین انتخابات را به اعضای ستاد انتخاباتی خود آموزش دهند، تأکید کرد: باید فضای رقابتی به یک فضای همدلی در ایام پس از انتخابات تبدیل شود و از همکاری‌های دوستانه به‌منظور پیشرفت شهر استفاده کرد.

ولیدخت با یادآوری اینکه اگر قرار است کسی منتخب مردم شود باید خود و فعالیت‌هایش را تبلیغ کند نه اینکه حیثیت و آبروی افراد را از بین برده و هتک حرمت کند، گفت: جای تأسف دارد که برخی افراد در موعد غیرقانونی اقدام به توزیع و انتشار محموله‌های تبلیغاتی می‌کنند.

انتخابات پرشور و حداکثری فرصتی برای ایمن کردن ایران اسلامی در جامعه بین‌الملل

فرماندار قوچان نیز در این جلسه با بیان اینکه مشارکت، رقابت، قانون مداری و امنیت مهم‌ترین ارکان انتخابات است، گفت: شعار انتخابات بر اساس شرایط فعلی کشور «گام دوم انقلاب، قانون مداری، بی‌طرفی و انسجام ملی» است که باید به این نکات توجه ویژه‌ای در ایام پیش رو داشت.

هادی رجایی‌نیا با تأکید بر اینکه دشمنان از سال ۹۶ با راه‌اندازی پروژه‌ای به‌دنبال رسیدن به انتخابات سال ۹۸ بوده‌اند و از هر مقطعی برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور استفاده می‌کنند، بیان کرد: دشمن عزم جدی برای انتخابات دارد تا مشکلاتی برای کشور به‌وجود آورد اما حضور مردم که همیشه سبب ایمنی انقلاب شده به خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نظام نیز کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: دشمنان از راه‌های مختلف به‌دنبال ضربه زدن به‌نظام اسلامی هستند اما می‌توان این انتخابات را به فرصتی طلایی تبدیل کرد تا برگزاری پرشور، باشکوه و حداکثری آن، ایران اسلامی را در جامعه بین‌المللی ایمن کند.

فرماندار قوچان با گلایه نسبت به فضای ایجاد شده در سطح این شهرستان گفت: اگر این فضا تداوم پیدا کرده و اصلاح نشود، کینه و کدورت به‌دلیل تهمت‌ها، تخریب‌ها و سیاه‌نمایی‌ها در بین بخش عمده‌ای از جامعه بعد از انتخابات وجود دارد، در صورتی‌ که برای رقابت سالم باید هرکس داشته‌های خود را به مردم و جامعه عرضه کند تا کدورت به‌وجود نیاید.

رجایی‌نیا افزود: نماینده منتخب مردم پس از انتخابات می‌تواند از فضای جامعه استفاده کند و از پتانسیل و ظرفیت‌های همه کاندیداهای واردشده به عرصه رقابت در راستای توسعه همه‌جانبه بهره ببرد.

هیچ‌کس از وضعیت به‌وجود آمده در فضای حقیقی و مجازی قوچان راضی نیست

رئیس دادگستری قوچان نیز با یادآوری اینکه دستگاه قضایی بر اساس قانون اساسی وظیفه پیشگیری از وقوع جرم را بر عهده دارد و ماده ۶۷ قانون انتخابات نیز ناظر به این امر است، گفت: شاید وضعیت به‌وجود آمده در فضای حقیقی و مجازی امروز این شهرستان ناشی از آن باشد که کاندیداها در جریان امور نبوده و طرفداران آن‌ها تنها ورود پیدا کردند، اما باید در نظر داشت که هیچ‌کس از این وضعیت راضی نیست.

حجت‌الاسلام ابوالفضل آذری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ اخلاق اسلامی و تأکید بر اصلاح فرهنگ جامعه، بیان کرد: انتظار می‌رود کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نظارت مستمری نسبت به فضای حقیقی و مجازی داشته باشند و به‌جای تخریب و بی‌احترامی توانمندی‌ها و شایستگی‌های خود را بیان کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول