اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پاداش 60 میلیونی برای ورزشکارانی که سهمیه المپیک کسب کنند

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به برنامه‌های این کمیته برای المپیک گفت: ورزشکارانی که سهمیه المپیک را کسب کند 60 میلیون تومان پاداش دریافت می‌کنند.

پاداش 60 میلیونی برای ورزشکارانی که سهمیه المپیک کسب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا صالحی ‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک ظهر امروز در حاشیه برگزاری جلسه شورای اداری استان قزوین در جمع رسانه‌های این استان اظهار کرد: قزوین زمینه توسعه جدی را در خود دارد و نیازمند یک همدلی و استفاده از منابع لازم برای پروژه‌ها است.

وی افزود: قزوین در کنار تهران می‌تواند بخش بسیاری از مسائل تهران را پاسخگو باشد و این نکتۀ مهمی است.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به برنامه‌های این کمیته برای المپیک گفت: برنامه‌های مختلفی در این حوزه پیش‌بینی شده است؛ در مرحله نخست ورزشکارانی که سهمیه المپیک را کسب کند تحت پوشش کمیتۀ ملی المپیک قرار می‌گیرند و به مدت یکسال ماهانه مبلغ ۵ میلیون تومان به این ورزشکاران پرداخت خواهیم کرد؛ به عبارت دیگر از ابتدای تیرماه سال ۹۸ تا ابتدای تیرماه سال ۹۹ طی دو مرحله و در مجموع ۶۰ میلیون تومان به این ورزشکاران پرداخت می‌شود.

قزوین از بسترهای اصلی در رشد قهرمانان بوده است

صالحی امیری یادآور شد: همچنین تمام افرادی که در چارچوب آیین‌نامه کسب سکو داشته باشند، براساس آیین‌نامه، هم امتیازات مالی خواهند داشت و هم در تیم ملی در موضوع خدمت سربازی و سایر حوزه‌ها طبق چارچوب در مورد آنها انجام می‌شود ضمن اینکه دولت برای اشتغال این افراد هم مصوبه دارد.

وی عنوان کرد: بسترهای لازم برای توسعه در قزوین وجود دارد و نیازمند یک وفاق و همدلی و همچنین منابع لازم برای تحقق این توسعه هستیم.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: قزوین یکی از بسترهای اصلی در رشد قهرمانان بوده و از ظرفیت‌های مناسبی بهره‌مند است و در بسیاری از رشته‌های المپیکی می‌تواند سرآمد کشور باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به پناهنده شدن برخی ورزشکاران ایرانی یادآور شد: در جامعه قهرمانی، ۶ و نیم میلیون ورزشکار هستند و اگر چند نفر به خارج از کشور می‌روند نباید موجب نگرانی و دغدغه برای مردم باشد؛ البته این موضوع برای ما موجب دغدغه و نگرانی است.

وی تصریح کرد: چند ورزشکاری که پناهنده شدند در تماس‌هایی که با ما داشتند، انگیزه بسیاری برای بازگشت دارند چراکه این سرزمین را خاک خود می‌دانند و گاها کدورت و چالش‌هایی برای ورزشکاران پیش می‌آید که می‌توان آن را حل کرد و قابل حل است.

صالحی‌امیری گفت: تیم ملی امید کشور سه چالش دارد که نیاز است مورد توجه قرار گیرد؛ در مرحلۀ نخست، این تیم نیازمند دو ماه زمان برای برگزاری اردو بود که لازم بود تا باشگاه‌ها بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی امید قرار دهند اما روز قبل از اعزام، برخی باشگاه‌ها بازیکنان خود را در اختیار تیم امید قرار ندادند.

این مقام مسئول اضافه کرد: موضوع دیگر در مورد تیم ملی امید، رقبای این است که با ازبکستان، چین و کره جنوبی مسابقه دارد که رقبای جدی‌ هستند و البته ما بسیار امیدوار هستیم که از این مرحله عبور کنیم، اما نباید وعده‌های غیرقابل جذب به مردم دهیم.

وی ادامه داد: موضوع دیگر، هزینه‌هایی است که تیم ملی امید باید داشته باشد که هم ما و هم وزارت ورزش و فدراسیون کمک کردیم که این تیم بدون دغدغه مالی به این مسابقات اعزام شوند.

رئیس کمیتۀ ملی المپیک ادامه داد: اگر ما از مرحلۀ نخست این دوره از مسابقات عبور کنیم امید بسیاری داریم که روی سکو قرار بگیریم، ضمن اینکه «امید» علاوه بر اینکه برای المپیک فعالیت می‌کند در حقیقت یک نوع کادرسازی برای تیم ملی است که باید به آن توجه کنیم.

صالحی امیری، قزوین را مانند نگین درخشانی عنوان کرد که در این سرزمین می‌تابد.

وی افق روشنی را برای آینده قزوین ترسیم و اضافه کرد: این استان می‌تواند با ایجاد انسجام و همدلی در سطح مدیران، روحانیت، نمایندگان، احزاب و نخبگان و کسانیکه صدای آنها شنیده می‌شود، مسیر توسعه را به سمت قله‌ها بپیماید.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول