اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

اولویت دولت حمایت از تولیدکننده بخش خصوصی/حفظ وضع موجود تولید در واحدهای تولیدی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اولویت کشور حمایت از تولید داخل است، گفت: امسال مهم‌ترین راهبردی که دولت آن را پیگیری کرد، نهضت ساخت داخل است و حفظ وضع موجود تولید در واحدهای تولیدی پس از بازسازی ظرفیت‌ها، اولویت دولت است.

اولویت دولت حمایت از تولیدکننده بخش خصوصی/حفظ وضع موجود تولید در واحدهای تولیدی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رضا رحمانی در مراسم رکورد تولید ایران‌ترانسفوی ری و راه‌اندازی بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش ترانسفورماتور بیان کرد: دولت سعی می‌کند تسهیل‌کننده همه امور تولید در کشور باشد، هر چند معنی آن این نیست که همه درخواست‌ها محقق شود بنابراین دولت همه امکاناتی که دارد مثل صندوق توسعه و بانک‌ها و ستاد تسهیل از بخش خصوصی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه واحدهایی که به مشکل می‌خورند، دولت پیگیر حل مشکل آنها خواهد بود گفت:‌ دولت اختیاراتی دارد که تلاش می‌کند از بخش خصوصی و تولیدکننده حمایت کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید حمایت دولت از تولیدکنندگان و بخش خصوصی چگونه خواهد بود؟ گفت:‌ حمایت دولت از تولیدکننده بخش خصوصی امری بدیهی است، لذا اولویت و راهبرد اصلی کشور این است که دولت از بخش خصوصی و تولیدکننده داخلی حمایت کند.

وی افزود: از امسال مهم‌ترین راهبردی که دولت پیگیری کند نهضت ساخت داخل است، لذا حفظ وضع موجود تولید در واحدهای تولیدی و فعال‌سازی ظرفیت‌هایی که در برخی رشته‌ها و محصولات خاص صنعتی به خودکفایی رسیده‌ایم از اولویت‌های اصلی دولت است.

رحمانی با اشاره به اینکه باید منافع عمومی را به منافع شخصی ترجیح بدهیم، گفت: ‌حضور ما امروز در ایران‌ترانسفوی ری نشان می‌دهد که حمایت از ساخت داخل و متکی به صنایع داخلی و تولیدکنندگان ایرانی می‌تواند ما را از کشورهای دیگر بی‌نیاز و تحریم‌ها را خنثی کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در داخل بازار مصرفی خوبی داریم و با 15 کشور همسایه در ارتباط هستیم که جمعیتی در حدود 600 میلیون نفر است. این بازارها یک بازار قابل توجهی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تابش نور خورشید در کشور در دنیا بی‌نظیر است، گفت: می‌توانیم از این مزیت استفاده کنیم و با احداث و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی برق خوبی از این منابع خدادادی بگیریم.

رحمانی با تاکید بر اینکه برای استفاده از این منابع خدادادی باید تولید رونق بگیرد، افزود: متاسفانه با معضل بیکاری در کشور مواجه هستیم، پس اگر می‌خواهیم بیکاری در کشور ریشه‌کن شود، باید تولید در کشور رونق پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه خانواده صنعت، معدن و تجارت می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند، اظهار داشت: رونق تولید کلید تمام مشکلات است.

وی افزود: ظرفیت خالی واحدهای تولیدی باید پر شود زیرا در گذشته حتی همین الان در برخی موارد وابستگی‌هایی به کالاهای وارداتی داریم. اگر بتوانیم این کالاها را در داخل تولید کنیم، بابت تحریم‌ها آسیب کمتری خواهیم دید.

در ادامه این مراسم، مهرشاد اسلام‌پناه، مدیرعامل ایران‌ترانسفوی ری با اشاره به اینکه با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها امروز مفتخر هستیم که بیش از 10 کارخانه تعطیل را مجدد فعال کنیم، گفت: جلوگیری از توقف خط تولید و مشارکت و ایجاد سامانه یکپارچه ایران‌ترانسفور ما را در اهداف خود موفق‌تر خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر در ایده‌آل‌ترین وضعیت تولید و تامین مواد اولیه و تولید ترانسفوی ری هستیم به طوری که توانستیم با تولید 1907 دستگاه ترانسفورماتور رکورد تولید ترانسفورماتور را امروز جشن بگیریم.

به گفته وی در 6 ماه نخست 50 درصد عقب‌افتادگی تولید داشتیم اما در 6 ماهه دوم این وضعیت را ترمیم کرده و تولید را ارتقا دادیم.

وی بیان کرد: ایران‌ترانسفوی ری تلاش دارد در 6 ماهه اول سال آینده 100 نفر نیروی جدید و فعال را جذب کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول