اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

۱۰ هزار نفر از فرزندان اعضای داعش در شمال سوریه سرگردان هستند

گزارش یک سازمان امدادی نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۰ هزار کودک داعشی از والدین تبعه ۴۰ کشور جهان همچنان در اردوگاه شمال شرقی سوریه، سرگردان هستند.

۱۰ هزار نفر از فرزندان اعضای داعش در شمال سوریه سرگردان هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تازه‌ترین آمار سازمان انگلیسی «کودکان را نجات دهید» نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۰ کودک از والدین داعشی در اردوگاه‌های شمال شرقی سوریه سرگردان و در شرایط فاجعه‌آمیز انسانی بسر می‌برند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» با استناد به گزارش این سازمان نوشت که اکثر این کودکان که سن ۵۰ درصد آن‌ها زیر پنج سال است، در حال حاضر در اردوگاه «الهول» واقع در استان الحسکه هستند و شرایط دشوار این اردوگاه زمینه مناسب برای هدایت این کودکان به سمت افراطی‌گری را فراهم کرده است.

به نوشته این روزنامه، یکی از موانع قانونی بر سر راه بازگشت این کودکان به کشورشان، این است که جدا کردن این کودکان از مادرانشان که در این اردوگاه بسر می‌برند، نقض حقوق بشر بین‌المللی است و گذشته از آن بسیاری از کشورها با بازگشت این داعشی‌ها مخالفت کرده‌اند.

بنابر این گزارش، برخی از این مادران داعشی از حقوق مادری خود گذشته‌اند تا به فرزندانشان اجازه بازگشت به زندگی عادی داده شود، اما برخی دیگر از آن‌ها همچنان وفاداری خود به داعش را حفظ کرده و در انتظار ایجاد «خلافت اسلامی» هستند و کودکان خود را نسل جدید داعش می‌دانند و تمایلی به بازگشت به کشورشان ندارند.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج آنلاین»، برخی ساکنان اردوگاه نیز گفتند که شماری از این مادران از اردوگاه مذکور که توسط افراد مسلح کُرد مدیریت می‌شود، فرار کرده‌اند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول