اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

«مغز» را با این روش صحیح و سلامت نگه دارید

نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد به کمک برخی از روش‌ها می‌توان سلامت مغز در دوره میانسالی و سالمندی را تضمین کرد.

«مغز» را با این روش صحیح و سلامت نگه دارید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد دویدن، شناکردن و دوچرخه‌سواری برای داشتن یک مغز سالم ضروری است.

مطالعه نشان داد که افزایش دوچرخه سواری کاهش ماده خاکستری را با افزایش جذب اکسیژن متوقف کرده است؛ ناحیه مغز به کنترل توانایی‌های شناختی کمک می‌کند و هرچه پیرتر می‌شویم کاهش می‌یابد

شواهد تازه نشان می‌دهد که ورزش منظم، مغز را از آسیب محافظت می‌کند و آن را در پیری سالم نگه می‌دارد.

محققان توصیه می‌کنند، همه افراد دست کم در هفته به میزان دو ساعت و نیم ورزش کنند تا از بروز بیماری‌های مختلف در دوره میانسالی و سالمندی درامان باشند. 

محققان آلمانی که سرپرست این پژوهش بودند تأکید می‌کنند، ماده خاکستری با افزایش سن، کوچک و باعث می‌شود بسیاری از مشکلات شناختی مانند از دست دادن حافظه رخ دهند.

پژوهشگران در یاداشت‌های خود خاطرنشان کردند:  مردم باید آگاه باشند که برای حفظ قدرت شناختی خود در سالمندی نیازی به شرکت در ماراتن ورزشی نیست؛  تحرک فیزیکی روزانه حتی اگر اندک باشد به حفظ قدرت مغز کمک می‌کند.

سرمقاله‌ای که توسط سازمان غیرانتفاعی ایالات متحده کلینیک مایو نوشته شده است می‌گوید نتایج پژوهش‌های اخیر دلگرم کننده بوده‌اند.

رونالد پیترسن، یک متخصص مغز و اعصاب کلینیک مایو گفت: این مطالعه شواهد غیرمستقیم را فراهم می‌کند مبنی بر اینکه ورزش هوازی علاوه بر تهویه بدنی می‌تواند بر عملکرد شناختی تأثیر مثبت داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم مطالعه این است که این نتایج ممکن است در بزرگسالان مسن نیز اعمال شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول