اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خون شهید سلیمانی، افق‌های جدیدی را برای وحدت خواهد گشود

امام جمعه ابهر گفت: سردار سلیمانی نماد وحدت و اتحاد جهان اسلام بود و خون پاکش ان‌شاالله افق‌های جدیدی را برای وحدت بیشتر جهان اسلام خواهد گشود.

خون شهید سلیمانی، افق‌های جدیدی را برای وحدت خواهد گشود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره و اظهار کرد: سردار سلیمانی نماد وحدت و اتحاد جهان اسلام بود و خون پاکش ان‌شاالله افق‌های جدیدی را برای وحدت بیشتر جهان خواهد گشود.

امام جمعه ابهر به مطالب بیان شده توسط مقام معظم رهبری در دیدار پرستاران و یادواره رزمندگان خمینی شهر و پیام جانسوز مقام معظم رهبری به شهادت مالک اشتر و عمار خود یعنی سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: این فرمایشات حکایت از چندین نکته کلیدی دارد که غفلت و ناسپاسی از جمله این نکات است که ممکن است جامعه را در معرض آسیب قرار دهد.

وی به عادت شدن حجم بالای تخریب و سیاه‏‌نمایى و بزرگ‏‌نمایى ضعف‌ها در جامعه اشاره و تاکید کرد: هرگز نسبت به توفیقات و پیشرفت‌هایى که در عرصه‏‌هاى مختلف، عزت و اقتدار و امنیت براى میهن اسلامى‏‌مان به ارمغان آورده است، حرف و سخن و تحلیل اقناعى به ‏ویژه براى نسل جوان وجود ندارد، و در این مهم نیز متاسفانه جناح‌ها و فضاهای مجازی بیشتر از همه خدمات همدیگر را که خدمات نظام است، زیر سوال می‌برند. 

رحیمی تاکید کرد: جامعه‌‏اى پویا و امن و رو به رشد و پیشرفت خواهد بود که مدیرانش با داشتن تعهد و تخصص لازم خود را همواره خادم دلسوز و بى‏‌منت مردم دانسته و در مقام عمل نیز با پرهیز از هرگونه غفلت، ضمن رصد توطئه‌‏هاى دشمنان و بستن مجارى نفوذ بدخواهان، بر سرمایه‏‌هاى اجتماعى به‏‌ویژه اعتماد و اطمینان مردم افزوده و به این ترتیب مهم‏ترین مولفه عزت، وحدت و انسجام ملى را در جامعه نهادینه سازند.

امام جمعه ابهر تاکید کرد: اگر مدیران و خواص با درک واقعیت‌هاى جامعه به‏ ویژه مشکلات و گرفتاری‌هاى مردم، صادقانه و دلسوزانه و با نگاهى ملى نه شخصى و جناحى، عرصه خدمت به مردم، از جمله طبقات ضعیف را عبادتى براى خویش باور داشته باشند، قطعاً دشمنان با هر حربه و یا تاکتیک و نقشه‌‏اى بخواهند به گلوگاه‌‏هاى تصمیم‌‏ساز و تصمیم‏‌گیر، نفوذ و یا جامعه را با ناامنی‌هاى مختلف و فتنه‌‏هاى مرموز مواجه سازند، هرگز موفق نخواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه حوادث اخیر، اگرچه تلخ بوده و هست و خساراتى را به‏ دنبال داشته است، افزود: اما از طرفی این امید را تقویت مى‌‏کند که برخى غفلت‏‌زدگان و آلودگان به شهوت قدرت و ثروت که با عملکرد و مواضع نامطلوب خویش باعث امیدوارى دشمنان داخلى و خارجى و ناامیدى مردم را دامن مى‏‌زنند، به فضل الهى به خود آمده و با اصلاح رویکردهاى خویش، به منافع و مصالح ملى و استحکام وحدت و انسجام عمومى پیرامون منویات ولایت و رهبرى در برابر توطئه‌‏ها و فتنه‌‏ها بیندیشند.

رحیمی با اشاره به اینکه کفران نعمت و ناسپاسى نسبت به داشته‌‏ها و سرمایه‌‏هاى مادى و معنوى از عواملی است که ممکن است یک امت را در معرض آسیب‏‌هاى جدى قرار بدهد، ادامه داد: البته هر جامعه‌‏اى در کنار پیشرفت‌ها و توفیقاتى که دارد ممکن است مشکلات و ناکامى‏‌هایى نیز داشته باشد.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه نباید نسبت به مشکلات جامعه بى‏‌تفاوت بود، تصریح کرد: باید همواره از مجارى قانونى و با احساس مسؤولیت و وجدان کارى نسبت به حل و فصل مشکلات اقدام کرد، اما آنچه نباید گرفتار آن شد ناسپاسى نسبت به خدمات و اقدامات بزرگ و خیره‏‌کننده‌‏اى است که انجام شده است.

انتهای پیام/73004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول