اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تبریز به احترام سردار دل‌ها ایستاد/ منم قاسم سلیمانیم+ فیلم

من هم همانند تک تک مسلمانان جهان که امروز جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ دلشان بعد از شنیدن خبر شهادت سردار دل‌ها از عمق جان سوخت، یک قاسم سلیمانیم، سردار دل‌ها.

تبریز به احترام سردار دل‌ها ایستاد/ منم قاسم سلیمانیم+ فیلم

خبرگزاری فارس از تبریز-کتایون حمیدی: خبر کوتاه بود؛ سردار سلیمانی به شهادت رسید. سردار قاسم سلیمانی در حمله ارتش آمریکا به فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام منابع حشد الشعبی، در حمله بالگردهای آمریکایی به فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس (معاون حشد الشعبی) به شهادت رسیدند.

سردار سلیمانی چهره محبوب ایران و جهان اسلام بامداد امروز در حالی خبر شهادتش منتشر شد که هنوز هم باورش برای ملت ایران سخت است.

محبوبیت‌اش فراتر از مرزهای ایران بلکه جهانی بود. او در جبهه‌ها معروف به «حبیب» بود اما بعدها که فرمانده شد بیشتر حاج قاسم صدایش می‌کردند.

فرماندهی که به شکست‌ناپذیری زبان زد بود و بعدها پس از جنگ تحمیلی به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد.

انتصاب سردار سلیمانی به فرماندهی سپاه قدس مرزهای جمهوری اسلامی ایران را در خارج از کشور در نوردید و جبهه مقاومت هر روز قوی‌تر شد‌.

آمریکائی‌ها و رژیم صهیونیستی بارها او را به ترور تهدید کرده بودند ولی سردار سلیمانی بی‌توجه به این تهدیدها با اقتدار به تقویت جبهه مقاومت ادامه می‌داد.

اما بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه سردار سلیمانی به آرزویش رسید و با شهادتش نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام را داغدار کرد.

امروز مردم تبریز پس از اقامه نماز جمعه در سوگ شهادت سردار سلیمانی و در اعتراض به ترور ناجوانمردانه او راهپیمایی کردند. مردم تبریز با شور ملی و شعور انقلابی خواستار انتقام سخت از دشمن هستند.

 

 

امام جمعه تبریز در خطبه‌های امروز نماز جمعه واکنش به شهادت سردار سلیمانی گفت: از شهادت این سردار پرافتخار اسلام و ایران بسیار متاسفیم اما عزم ما برای گرفتن انتقام بیشتر است و ان‌شاءالله انتقام خون این شهدا را خواهیم گرفت.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اعلام اینکه امروز نه‌تنها ملت ایران بلکه مسلمانان جهان به‌خاطر شهادت حاج قاسم اشک می‌ریزند، افزود: شادی لحظه‌ای آمریکایی‌ها به عزا تبدیل خواهیم کرد، سپاه پاسداران و نیروی قدس در محور مقاومت، امروز فصل جدیدی را آغاز می‌کند.

ازدحام زیاد مردم تبریز در مصلای نشان از عشق مردم به سردار است، طبقه اول بانوان پر شده و طبقه دوم نیز برای زنان باز می‌شود.

فعالیت عوامل اورژانس بیشتر می‌شود زیرا تعدادی از نمازگزاران دچار ضعف شده‌اند و حتی چند نفر بیهوش!

مردم شعار می‌دهند: «انتقام انتقام»، «سفرت سلامت سردار»، «نگاهت را از ما دریغ نکن»، «جهان تسلیت».

 

یک شهروند تبریزی که اشک در چشم‌هایش حلقه زده، می‌گوید: آمریکا با این کارش خودکشی کرد، سخت در اشتباه است، چون تفاوت شهادت و مردن برایش آشکار نیست، این اقدام، قدرت یاران سردار را دوچندان می‌کند، این قدرت شهادت است.

سردار سلیمانی، سردار دل‌ها بود که به جای شعار دادن در میدان جنگ عمل می‌کرد، پروازش مبارک. این را دانشجوی جوانی که عکس سردار سلیمانی را در دست گرفته، می‌گوید.

 

بانوی میانسالی هم که عکس کوچکی از سردار سلیمانی را بر سینه پسر خردسالش چسبانده می‌گوید: در زندگی پر افتخار حاج قاسم همین بس که چهره سیاه داعش را از جهان پاک کرد. او در حالی که گریه امانش را بریده، ادامه می‌دهد: بخواب سردار خسته بودی، شهادتت مبارک.

دختر جوانی هم که بغض گلویش را چنگ زده، می‌گوید: کاش خبر شهادتش دروغ باشد، مالک اشتر زمانه راحت بخواب، تو سنگ تمام گذاشتی، تو یکی مرد بودی، شهادت مبارکت بزرگ مرد.

 

مرد نابینایی کنارم ایستاد و زمزمه می‌کند: خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست.

مردم تبریز همانند سایر مسلمانان کشور عزادار هستند؛ قطعنامه قرائت شد ولی گویی این مردم قصد ترک میدان ساعت را ندارند. زنان بر سر خود می‌زنند و گوشه چشم جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ پر از اشک است. 

شهادت مبارک، سردار دل‌ها 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول