اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سران حزب کارگر انگلیس ترور سردار سلیمانی را محکوم کردند

رهبر حزب کارگر و نامزدهای جانشینی او در انتخابات سال جدید میلادی، ترور سردار سلیمانی توسط دولت آمریکا را محکوم کرده و درخصوص تشدید تنش‌ها هشدار دادند.

سران حزب کارگر انگلیس ترور سردار سلیمانی را محکوم کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سران حزب کارگر انگلیس، روز جمعه ترور سردار «قاسم سلیمانی» توسط تروریست‌های آمریکایی را محکوم کردند.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر اقدام دولت آمریکا در «ترور» یکی از فرماندهان ارشد ایرانی را خصمانه توصیف کرد و گفت این اقدام «تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه به شکلی بسیار خطرناک و جدی بوده و دارای اهمیتی در سطح جهانی محسوب می‌شود».

کوربین افزود: «دولت انگلیس باید از هر دو طرف ایران و آمریکا درخواست خویشتن‌داری کرده و در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا بایستد».

«کی‌یِر استارمر» جانشین احتمالی کوربین در سال آینده میلادی نیز در حساب توئیتری خود نوشت: «وضعیت به‌شدت جدی است. به‌روشنی خطر افزایش خشونت و تنش در خاورمیانه وجود دارد. باید ایران را [در صحنه بین‌الملل] درگیر کنیم نه منفعل. همه طرف‌ها باید به تنش زدایی و جلوگیری از درگیری بیشتر بپردازند».

«لیزا ناندی» از دیگر گزینه‌های جانشینی کوربین گفت: «برهه بسیار خطرناکی است. هفده سال پس از تصمیم فاجعه‌بار ورود به جنگ با عراق، خشونت همچنان هر روز زبانه می‌کشد. رهبران جهان باید مقابل ترامپ بایستند. کمتر چیزی که امروز به آن نیاز داریم یک جنگ تمام عیار دیگر است».

«جس فیلیپس» از دیگر کاندیدهای این مقام نیز به این ترور واکنش نشان داد گفت: «این یک بازی نیست. عواقب تشدید تنش بین آمریکا و ایران را نباید دستکم گرفت. نه فقط در مقیاس منطقه‌، بلکه در سطح جهانی».

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

این اقدام تروریستی در حالی انجام شد که شب گذشته «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفته بود ممکن است واشنگتن حتی بدون هیچ بهانه‌ای هم عراقی‌ها را هدف قرار دهد. او چنین حملاتی را «پیش‌دستانه» توصیف کرد. اسپر گفت: «ایالات متحده در صورت لزوم، علیه این شبه نظامیان حملات پیش‌دستانه انجام می‌دهد. روشن است که این حملات به دستور رژیم ایران در حال انجام است».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول