اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سردار شهید سلیمانی نماد وحدت و اتحاد در جهان اسلام بود/ عاقبت سختی در انتظار جنایتکاران است

امام جمعه بندرترکمن گفت: سپهبد شهید سلیمانی نماد وحدت و اتحاد در جهان اسلام بود.

سردار شهید سلیمانی نماد وحدت و اتحاد در جهان اسلام بود/ عاقبت سختی در انتظار جنایتکاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه بندرترکمن با تسلیت شهادت سردار اسلام، مالک اشتر مقام معظم رهبری و عمار زمان اظهار کرد: شهید سپهبد سلیمانی مطیع و سرباز بی‎چون و چرای ولایت بود و اخلاص کم‎نظیر و مجاهدت دائمی و شبانه‎روزی در تمام عرصه‎های مقاومت در داخل و خارج کشور او را به خار چشم دشمنان اسلام به ویژه وهابیت و یهود مبدل کرده بود.

*سردار شهید سلیمانی بنیانگذار هسته‎های مقاومت بین‎المللی اسلامی بود

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی یک فرد نبود بلکه یک ملت و تفکر بود، افزود: سردار سلیمانی پرورش‎یافته مکتب امام حسین(ع)، امام راحل و  فدایی حضرت زینب(س) و بنیانگذار هسته‎های مقاومت بین‎المللی اسلامی بود و حشدالشعبی را در عراق، فاطمیون را در افعانستان، زینبیون را در پاکستان و انصارالله را در یمن ایجاد کرد و به شدت حامی حزب‎الله لبنان بود.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه سپهبد سلیمانی نماد وحدت و اتحاد در جهان اسلام بود، اذعان کرد: وقتی داعش به کرکوب و موصل عراق حمله کرد و کشتار و شهادت بی‎نظیر را انجام داد سردار سلیمانی با جانفشانی داعش را از این دو منطقه خارج کرد و مردم را نجات داد.

منصوری با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی ژنرال دو ستاره‎ای بود که تمام ژنرال‎های چهارستاره از او می‎ترسیدند، یادآور شد: او فرمانده مقتدر هشت سال دفاع مقدس بود و فرمانده بی‎ادعایی بود که یک عمر ساکت جنگید و خدمت کرد.

وی با بیان اینکه وقتی مالک اشتر به شهادت رسید امام علی(ع) به منبر رفت و در سوگ او گریست، بیان کرد: گریه‎کنندگان باید بر مردی مانند مالک بگریند، شهید قاسم سلیمانی نیز همین گونه بود و آزادی‎خواهان جهان را با شهادت خود گریاند و دشمنان بی‎دین اسلام را خوشحال کرد.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت سردار سلیمانی افزود: معظم‎له در این پیام از برخی عبارات مانند چهره بین‎المللی مقاومت استفاده کردند و فرمودند سردار شهید سلیمانی در همه عمر خود بی‎وقفه تلاش کرد و مسیر و راه او متوقف نخواهد شد و عاقبت سختی در انتظار جنایتکاران است.

*انتقاد امام جمعه بندرترکمن از مدیرکل ارشاد گلستان/  زنده کردن نام افرادی خائن و جنایتکار مانند رضاخان تأسف‌آور است

منصوری در ادامه به دهن‎کجی مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان به فرهنگ عمومی شهر گرگان اشاره کرد و گفت: روز گرگان روز خون پاک شهدا و غیرت مردم گرگان در برابر طاغوت است، روزی که در کف خیابان‎ها از دین خود دفاع کردند و خون مطهر آنها روی زمین ریخت.

وی ادامه داد: متأسفانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان در جلسه فرهنگ عمومی پیشنهاد می‎دهند که 20 شهریور را روز ملی گرگان نامگذاری کنند، این در حالی است که 20 شهریورماه روز سفر رضاخان قلدر به گرگان در سال 1316 و تغییر نام استرآباد به گرگان است.

امام جمعه بندرترکمن با ابراز تأسف از پیشنهاد مدیرکل ارشاد گلستان گفت: زنده کردن نام افرادی خائن و جنایتکار مانند رضاخان پهلوی و فرزندش جای تأسف دارد و ضمن گله‎مندی از مدیرکل ارشاد گلستان به ایشان یادآور می‎شویم که حواس خود را جمع کنند و کسانی را که به زباله‎دان تاریخ پیوستند را دوباره زنده نکنند.

منصوری با اشاره به رزمایش دریایی ایران، چین و سوریه متذکر شد: یکی از تحلیل‎گران خارجی در این باره گفت که این رزمایش سه قدرت جهان در منطقه است که مخالف آمریکا هستند.

وی با بیان اینکه رزمایش دریایی ایران، چین و سوریه به جهان می‎گوید بازیگر اصلی منطقه ما هستیم و ایران منزوی نیست، بیان کرد: این رزمایش از بندرچابهار آغاز شد و تا شمال اقیانوس هند گسترش می‎یابد و این نشانه اقتدار نیروی دریایی ایران، روسیه و چین است.

امام جمعه بندرترکمن خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این رزمایش دریایی تقویت امنیت تجارت دریایی بین‎المللی و مقابله با دزدان و ترورریست‎های درایی است.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول