اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فتوای تحریم حضور نظامیان آمریکا در عراق صادر شد

یکی از مراجع عالی شیعیان عراق، به دنبال ترور سردار سلیمانی و جانشین سازمان الحشد عراق، حضور نظامیان آمریکایی در عراق را حرام اعلام کرد.

فتوای تحریم حضور نظامیان آمریکا در عراق صادر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آیت الله سید کاظم حائری، از مراجع تقلید شعیان عراق طی بیانیه‌ای ترور شهید سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابو مهدی المهندس، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را محکوم کرد.

این مرجع تقلید عراقی جمعه (۱۳ دی) در این بیانیه شهادت این افراد در حمله تروریستی آمریکا را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت و تأکید کرد که این گونه اقدامات آمریکا باعث شکست محور مقاومت و عقب‌نشینی آن نخواهد شد. 

آیت الله حائریر این بیانیه کرد:‌ «باقی‌ماندن نیروهای آمریکا و متحدان آن در عراق حرام است و باید تلاش‌های جدی برای حفاظت کشورمان و کرامت آن داشته باشیم. این نیروها در عراق قانونی نیستند».

او از مقام‌های مسئول عراق خواست حضور نظامیان آمریکایی و نیروهای ائتلاف به اصطلاع ضد داعش به رهبری این کشور در عراق را لغو کنند.

آیت الله حائری از همه نیروهای مجاهد و غیور و نیروهای عشائر عراق و علمای این کشور خواست برای مقابله با دشمن کاملاً آماده باشند و از تصمیم‌گیران در عراق برای لغو حضور نظامیان آمریکایی در این کشور حمایت کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول