اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ویژگی بارز حاج قاسم سلیمانی ، ولایت مداری و دشمن شناسی بود

مدیر داخلی مؤسسه فن خطابه امیر بیان یزد با اشاره به ویژگی های بی نظیر و آموزنده مالک اشتر زمان گفت: ویژگی بارز حاج قاسم سلیمانی، ولایت مداری و دشمن شناسی بود.

ویژگی بارز  حاج قاسم  سلیمانی ، ولایت مداری و دشمن شناسی بود

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، حجت الاسلام مهدی دادآفرین جمعه شب در مسجد امام جعفرصادق (ع) بیدک شهرستان مهریز، شهادت مظلومانه شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران او را تسلیت گفت و با اشاره به رشادت های فرمانده ارشد حضرت علی (ع) خاطرنشان کرد: مالک اشتر مرد جنگ و مقاومت بود و رمز محبوبیت و پیروزی او، ولایت مداری و دشمن شناسی بود. او هیچ کاری بدون مشورت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام انجام نمی داد؛ چون مطیع امر ولایت بودن امر الهی است.

مدیر داخلی مؤسسه فن خطابه امیر بیان یزد افزود: در جنگ صفین در حالی که شکست معاویه حتمی بود برخی از سربازان بی بصیرت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) با درخواست غافلگیرانه او را به عقب نشینی وادار کردند. امروز نیز نیروهای مقاومت تا نزدیکی اردوگاه اسرائیل غاصب رسیده اند اما عده ای در داخل با زیر سؤال بردن مقاومت خواستار عقب نشینی هستند.

 وی ادامه داد: حضرت علی (ع) از مالک با عنوان نفس خود یاد می کرد و می فرمود مثل مالک اشتر برای علی مانند مثل علی به رسول الله (ص) است. مالک اشتر حلال مشکلات حکومت حضرت علی (ع) است؛ همان طوری که حاج قاسم نیز به فرمان رهبری لبیک می گفت و دشمنان را خوار و زبون می کرد.

دادآفرین درخصوص شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: این شهید بزرگوار در طول عمر خود در کشورهای مختلف مجاهدت ها کرد و برای شکل گیری هلال شیعی و حفظ آن رشادت های بسیاری از خود نشان داد. امروز علاوه بر مردم قدردان و شهیدپرور ایران، آزادیخواهان جهان و کشورهایی که در آن ها بیداری اسلامی صورت گرفته است نیز به خاطر شهادت این سردار سرافراز سوگوار و داغ دار هستند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به سیاست های معنادار برخی از مسؤولان گفت: امروز در راه حل مشکلات کشور برخی سنگ اندازی می کنند و بر خلاف بیانات رهبری دم از مذاکره با دشمن می زنند. این افراد که به دنبال بستن قرارداد و معاهده با جبهه کفر هستند و برای نفوذ و توطئه دشمن کوچه باز می کنند بدانند این حرکت ها خیانت به ملت و کشور است.

وی اضافه کرد: در حالی که عده ای بر دشمن عهدشکن و بی رحم امید بسته اند و دم از صلح و دوستی با دشمن می زنند، حاج قاسم سلیمانی، مالک اشتر زمان ما، پاسخ زیاده خواهی ها و عهدشکنی های دشمنان را تنها با مقاومت و ایستادگی برای حفظ آرمان ها و ارزش ها می دانست و ما باید راه او را ادامه دهیم.

دادآفرین هم چنین با اشاره به انتخابات در پیش رو تأکید کرد: مردم باید در انتخابات مجلس با رأی به انقلابی ها و امثال حاج قاسم سلیمانی که ولایت مدار و دلسوز مردم بود، دست رد به سینه غرب پرست ها بزنند و از این امتحانات الهی سربلند بیرون بیایند.

وی اظهار داشت: مسؤولان لیبرالی سال هاست با وعده رفع تحریم ها و رونق اقتصادی به وسیله مذاکره، وضعیت معیشتی مردم را بدتر کردند و خروجی مذاکره های آن ها موجب تشدید تحریم ها شده است. امام خمینی (ره) همواره در سخنان خود لیبرال و منافق را با هم مطرح می کرد زیرا اندیشه های لیبرالی با آرمان های انقلاب اسلامی مغایرت دارد.

این پژوهشگر با بیان اینکه جریان غرب گرا از ضعف مردم در تحلیل سیاسی سوء استفاده می کنند تصریح کرد: مسأله ای که هنوز داغ است و باید مطالبه شود، مسأله اف ای تی اف، پالرمو و سی اف تی است. جریان غربگرا به دنبال تصویب این معاهده ها و تحویل  حاج قاسم سلیمانی به دشمنان بود. باید عدم تصویب این معاهده های ننگ آور را مطالبه کنیم.

وی با اشاره به اینکه  بصیرت افزایی در این برهه از زمان اهمیتی حیاتی دارد بیان کرد: در سال 88 در پی سخنرانی رهبری و پس از 8 ماه آتش فتنه خاموش شد اما در فتنه 98، رهبری در حاشیه کلاس درس خود و در 6 دقیقه مردم را بیدار کرد و در نهایت فتنه طی 48 ساعته پایان یافت و این نشان می دهد مردم بصیرتر و هوشیارتر شده اند.

انتهای پیام/90028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول