اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس‌من| آخرین اخبار از تعطیلی دانشگاه‌ها برای مراسم تشییع شهید سلیمانی

علاقه جوانان و به خصوص دانشجویان سراسر کشور به سپهبد شهید قاسم سلیمانی سبب ایجاد شوری در آن‌ها برای حضور باشکوه در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی شده است، از این رو دانشجویان در انتظار وضعیت اعلام تعطیلی دانشگاه‌ها هستند.

فارس‌من| آخرین اخبار از تعطیلی دانشگاه‌ها برای مراسم تشییع شهید سلیمانی

گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ شهادت سپهبد پرافتخار اسلام، حاج قاسم سلیمانی به دست مزدوران شیطان بزرگ آمریکا همچنان که آزادگان جهان را در اندوه فرو برد، دانشگاه‌های کشور را نیز سیاه‌پوش و دانشگاهیان کشورمان را نیز در عزایی همراه با حس انتقام قرار داده است.

در پی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی سردار رشید سپاه اسلام در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی در نزیکی فرودگاه بغداد، دانشگاهیان کشورمان با صدور بیانیه‌ها و تجمعات این جنایت تروریست بزرگ آمریکا را محکوم کرده و انتقام سختی را در انتظار آمریکا اعلام کردند.

دانشگاهیان کشور بار دیگر عهد بستند که تا آخرین قطره خون و تا نابودی کامل جبهه کفر و استکبار، دست از مبارزه نکشند.

با توجه به برگزاری مراسم تشییع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در روز دوشنبه در تهران، دانشگاهیان پایتخت می‌خواهند حضور پرشوری در این مراسم داشته باشند، البته با توجه به همزمانی برگزاری این مراسم با امتحانات دانشگاه‌ها این امر در صورتی محقق می‌شود که دانشگاه‌ها روز دوشنبه تعطیل باشند، از این رو دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در انتظار اعلام وضعیت تعطیلی از سوی مسؤولان دانشگاه‌ها هستند.

با توجه به اعلام درخواست مردم و دانشگاهیان مبنی بر تعطیلی دانشگاه‌ها در روز دوشنبه در سامانه فارس من، گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس آخرین اخبار از اعلام تعطیلی دانشگاه‌های تهران در روز دوشنبه را از مسؤولان این دانشگاه‌ها پیگیری کرده است؛ مسؤولان دانشگاه علم و صنعت هنوز تصمیم‌گیری نکرده‌ که نتیجه پس از تصمیم‌گیری اعلام می‌شود، دانشگاه صنعتی شریف هم هنوز به طور قطعی اعلام نکرده اما قرار است این موضوع در جلسه هیات رئیسه بررسی شود، مسؤولان دانشگاه تهران هم در حال برگزاری جلسه برای تصمیم‌گیری هستند.

نام دانشگاه وضعیت تعطیلی
آزاد تغییر زمان برگزاری امتحانات
غیرانتفاعی دانشگاه‌های غیرانتفاعی تهران تعطیل است
تربیت مدرس فردا اعلام می‌شود
الزهرا(س) دوشنبه تعطیل است
علامه طباطبایی امتحانات دوشنبه لغو شد
خواجه نصیرالدین طوسی  کلاس‌های آموزشی تعطیل و امتحانات لغو است
جامع علمی‌کاربردی مراکز علمی‌کاربردی استان تهران تعطیل است
امام صادق(ع) روز دوشنبه تعطیل است
تهران  پردیس مرکزی صبح دوشنبه تعطیل است

* تأکید وزارت علوم بر برنامه‌ریزی مسؤولان دانشگاه‌ها برای فراهم کردن شرایط حضور دانشجویان در مراسم تشییع

علیرضا عبداللهی‌نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم با بیان اینکه وزیر علوم قطعا در مراسم تشییع سپهبد شهید قاسم سلیمانی شرکت می‌کند، گفت: مراسم تشییع پیکر پاک سپهبد حاج قاسم سلیمانی روز دوشنبه برگزار می‌شود، با توجه به همزمانی این مراسم با برگزاری امتحانات در برخی دانشگاه‌ها، اختیار تعطیل بودن یا نبودن دانشجویان در این روز به دانشگاه‌ها واگذار شده است؛ البته وزارت علوم به مسؤولان دانشگاه‌ها تأکید کرده که برنامه‌ریزی به صورتی انجام شود تا دانشگاهیان بتوانند با خیال راحت در مراسم تشییع شرکت کنند.

 

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی می‌توانند با به تعویق انداختن آزمون‌ها، با دانشجویان و دانشگاهیان علاقه‌مند به شرکت در آیین تشییع شهید قاسم سلیمانی و ادای احترام به آن شهید عزیز همراهی کنند.

همچنین معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در صورتی که در روز دوشنبه ۱۶ دی‌ماه ۹۸ (هم‌زمان با آیین تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی) برنامه‌ای برای برگزاری آزمون‌های پایان نیم‌سال تحصیلی تدارک دیده‌اند می‌توانند با به تعویق انداختن آن آزمون، با دانشجویان و دانشگاهیان علاقه‌مند به شرکت در آیین یادشده و ادای احترام به آن شهید عزیز همراهی کنند.

در متن اطلاعیه آمده است:  شهادت سردار نامدار و محبوب دل‌ها «سپهبد قاسم سلیمانی» نشان دیگری از عناد و کینه‌ورزی بدخواهان ایران اسلامی و سندی محکم بر نابخردی و ستیزه‌جویی این بزدلان ستم‌پیشه است.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن محکوم کردن این ترور دردمنشانه و با تکریم و تعظیم به مقام بلند آن شهید گرانقدر اعلام می‌دارد: مجموعه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در صورتی که در روز دوشنبه ۱۶ دی‌ماه ۹۸ (هم‌زمان با آئین تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی) برنامه‌ای برای برگزاری آزمون‌های پایان نیم‌سال تحصیلی تدارک دیده‌اند می‌توانند با به تعویق انداختن آن آزمون، با دانشجویان و دانشگاهیان علاقه‌مند به شرکت در آئین یادشده و ادای احترام به آن شهید عزیز همراهی کنند.

* خبر تعطیلی دانشگاه تربیت مدرس فردا اعلام می‌شود

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: هنوز تصمیمی مبنی بر تعطیلی دانشگاه در روز دوشنبه گرفته نشده است، باید در جلسه هیات رئیسه این موضوع مطرح و تصمیم نهایی گرفته شود که در این رابطه تا فردا وضعیت تعطیلی دانشگاه مشخص می شود.

وی افزود: دانشگاه تربیت مدرس به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی کاروانی را پیش بینی کرده است که دانشجویان و کارمندان در مراسم تشییع این فرمانده و سردار بزرگ سپاه اسلام و ایران شرکت کنند.

* دانشگاه‌های غیرانتفاعی تهران دوشنبه تعطیل است

علی آهون‌منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی با اشاره به تعطیلی روز دوشنبه دانشگاه غیرانتفاعی گفت: تمامی دانشگاه‌های غیرانتفاعی تهران در روز دوشنبه ۱۶ دی ماه به دلیل تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس تعطیل است. 

وی درباره امتحانات دانشجویان در تعطیلی روز دوشنبه افزود: امتحانات روز دوشنبه دانشجویان با هماهنگی خود رؤسای دانشگاه‌ها و دانشجویان در روز آخر امتحانات برگزار می‌شود.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی تصریح کرد: دانشگاه‌های غیرانتفاعی نوبت بعدازظهر امروز در استان اصفهان نیز تعطیل است، از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که تعطیلی سایر دانشگاه‌های غیرانتفاعی بستگی به تصمیم مقامات استانی دارد.

* برنامه امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد تغییر کرد

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز با ابلاغ بخشنامه‌ای به تمام رؤسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای جامع مستقل، ضمن تسلیت شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اعلام کرد که به منظور تجلیل از مقام شامخ این شهید بزرگوار و شرکت در مراسم تشییع پیکر ایشان در شهرهای تهران، مشهد و کرمان، برنامه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی در استان های زیر تغییر می‌یابد.

براساس این گزارش ، امتحانات استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در روز یکشنبه ۱۵ دی برگزار نمی‌شود و به روز پس از آخرین امتحان (با نظر رئیس استان) منتقل می‌شود.

امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در استان های تهران، قم، البرز، مازندران و مرکزی در روز دوشنبه ۱۶ دی برگزار نمی‌شود و با نظر رئیس استان، به روز پس از آخرین امتحان منتقل می شود.

* دانشگاه الزهرا(س) تعطیل است

مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا(س) گفت: این دانشگاه در روز دوشنبه ۱۶ دی ماه براساس تصمیم‌گیری در هیات رئیسه این دانشگاه برای حضور حداکثری دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی و در مراسم تشییع سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس تعطیل است. 

* امتحانات دانشگاه علامه لغو شد

روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی ضمن تسلیت شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی اعلام کرد: به منظور تجلیل از مقام شامخ این شهید بزرگوار با هدف تسهیل شرکت استادان و دانشجویان گرامی در مراسم تشییع پیکر پاک این شهید سرافراز اسلام،  برنامه برگزاری امتحانات پایان ترم از روز دوشنبه ۱۶ دی ماه لغو شده است.

امتحانات پایان ترم دانشجویان از روز دوشنبه ۱۶ دی ماه به روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه در همان ساعت تغییر می‌یابد، این در حالی است که تسهیلات رفت و برگشت برای شرکت اساتید، دانشجویان و کارکنان به محل برگزاری مراسم تشییع از سوی دانشگاه در نظر گرفته شده است.

 به همین مناسبت مراسم بزرگداشت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی فردا یکشنبه ۱۵ دی ماه بعد از نماز ظهر و عصر با حضور اقشار مختلف دانشگاهیان در مسجد امام علی(ع) دانشگاه واقع در پردیس مرکزی برگزار می‌شود.

* دانشگاه خواجه نصیر هم دوشنبه تعطیل شد

احمد بنی‌احمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به تعطیلی کلاس‌های آموزشی در روز دوشنبه گفت: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برای شرکت دانشجویان در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی تمام کلاس‌های آموزشی خود را در روز دوشنبه تعطیل کرده است، تمامی امتحاناتی که قرار بود در روز دوشنبه ۱۶ دی‌ماه در دانشکده‌های مختلف این دانشگاه برگزار شود، لغو شده و برگزاری امتحانات به روز دیگری موکول شده است.

* مراکز علمی‌کاربردی استان تهران هم دوشنبه تعطیل شد

محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گفت: روز دوشنبه همزمان با مراسم تشییع پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی مراکز علمی‌کاربردی استان تهران تعطیل است، دانشگاهیان مراکز علمی‌کاربردی نیز همپای دیگر دانشگاهیان و ملت شریف ایران در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی شرکت می‌کنند.

* دانشگاه امام صادق(ع) برای مراسم تشییع تعطیل است

حسین‌علی سعدی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) نیز ضمن گرامیداشت یاد و نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و محکومیت اقدام تروریستی و جنایتکارانه نیروهای آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سپاه اسلام،گفت: با توجه به علاقه‌مندی دانشگاهیان دانشگاه امام صادق(ع) برای حضور پرشور در مراسم تشییع سپهبد شهید قاسم سلیمانی، این دانشگاه در روز دوشنبه ۱۶ دی‌ماه همزمان با مراسم تشییع تعطیل است.

* امتحانات ۴ دانشکده دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای لغو شد

حسین سلمانی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای دختران شریعتی، ولی‌عصر (عج)، دانشکده پسران انقلاب اسلامی و دانشکده شمسی‌پور تهران در روز دوشنبه ۱۶ دی ماه لغو شده است. 

وی افزود: با توجه به برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، امتحانات ۴ دانشکده این دانشگاه در روز دوشنبه لغو شده و در زمان دیگری برگزار می‌‌شود.

* امتحانات دانشگاه پیام نور در 3 روز آینده لغو شد

محمد رضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور نیز گفت: امتحانات دانشجویان در تمامی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور برای تسهیل شرکت دانشجویان در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی و مراسمی که به مناسبت شهادت این سردار سرفراز برگزار می شود، در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه در سراسر کشور لغو خواهد بود.

 زمانی افزود: با توجه به اینکه آزمون های پایان ترم دانشگاه پیام نور به صورت متمرکز و همزمان در سراسر کشور برگزار می شود، لذا به منظور فراهم کردن امکان شرکت تمامی دانشجویان این دانشگاه در مراسم تشییع پیکر شهید بزرگوار، سردار قاسم سلیمانی تمام امتحانات در این سه روز برگزار نمی شود.

وی تصریح کرد: بنا به تصویب هیات رئیسه، بخش های اداری دانشگاه پیام نور در سراسر کشور بر اساس اعلام نظر استانداری ها دایر یا تعطیل خواهند بود.

وی یادآور شد: امتحانات روزهای لغو شده، پس از ایام امتحانات برگزار و زمان برگزاری، تاریخ و ساعت آن متعاقبا اعلام می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول