اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بررسی فاکتورهای مهم در زمان خرید گالوانیزه کاشان

در هنگام خرید گالوانیزه کاشان همانند سایر محصولات فولادی می بایست به فاکتورهای مهمی توجه داشت، مهم ترین عامل داشتن شناخت کامل از ساختار و روش تولید و نوع کاربرد ورق گالوانیزه کاشان در صنایع گوناگون است.

بررسی فاکتورهای مهم در زمان خرید گالوانیزه کاشان

در هنگام خرید گالوانیزه کاشان همانند سایر محصولات فولادی می بایست به فاکتورهای مهمی توجه داشت، مهم ترین عامل داشتن شناخت کامل از ساختار و روش تولید و نوع کاربرد ورق گالوانیزه کاشان در صنایع گوناگون است.

معرفی ورق گالوانیزه کاشان

ورق گالوانیزه چیست؟ ورق گالوانیزه در واقع ورق آهنی ایست که در طی عملیات گالوانیزاسیون به وسیله فلز روی پوشیده می شود. مزیت این محصول فولادی نسبت به سایر محصولات فولادی عدم زنگ زدگی و خوردگی فلز در شرایط آب و هوایی خاص است. در کل می توان گفت ورق گالوانیزه، فولاد گالوانیزه شده ای است که توسط فلز روی در طی فرآیند هایی پوشانیده می شود.

در واقع در ورق های گالوانیزه یک نوع پیلی الکتروشیمیایی ایجاد می گردد، که در آن فلز روی که یک فلز پست تر یا فعال تر از آهن و دارای پتانسیل اکسید بیشتر است به عنوان آند و فلز آهن نقش کاتد را خواهد داشت. فرآیند گالوانیزاسیون دقیقا برعکس فرآیند تولید حلبی است.

در ساخت حلبی بجای فلز روی از فلز قلع که نسبت به آهن فعالیت کمتری دارد و پتانسیل احیاء بیشتری دارد استفاده می شود. در تولید حلبی قلع نقش کاتد و آهن نقش آند را دارد. برخلاف روش گالوانیزاسیون که در صورت خوردگی پوشش سطحی یا روی همچنان فلز آهن محفوظ می ماند، در حلبی با از بین رفتن پوشش قلع، فلز آهن در زیر پوشش سطحی نیز دچار خوردگی خواهد شد.

 

خرید گالوانیزه کاشان

کاربرد ورق گالوانیزه در صنایع گوناگون

از ورق گالوانیزه در صنایعی که میزان خوردگی و آسیب دیدگی فلز به علت قرارگیری در شرایط آب و هوایی خاص بالاست استفاده می شود. صنایعی مانند ساخت لوازم خانگی (انواع کابینت آشپزخانه، لوله بخاری، کانال کولر، لوله های آب و گاز و... )، در ساخت و ساز به عنوان سقف کاذب و غیره می باشد.

فرم های تولید ورق گالوانیزه کاشان

با توجه به نیاز مشتری برای خرید گالوانیزه کاشان دو نوع محصول قابل ارائه است، به طور کلی محصولات گالوانیزه کاشان به دو صورت رول یا کلاف و ورق یا شیت تولید می شود.

ویژگی فرم رول گالوانیزه، دارای ضخامت 0.018 الی 6 mm دارای 2 عرض 100 و 125 cm است. ورق ها یا شیت های گالوانیزه در دو سایز 1000 در 2000 و 1250 در 2500 mm تولید می گردد. و در نهایت وزن رول های تولید شده بسته به 3 ویژگی عرض و ضخامت و اینکه در چه کارخانه ایی تولید شود بین 5 الی 7 می باشد.

مزیت خرید گالوانیزه نسبت به سایر محصولات فولادی

عمدتا از ورق های گالوانیزه در صنایعی که احتمال خوردگی و زنگ زدگی بالاست استفاده می شود. در ایران شرکت های متعددی در زمینه تولید گالوانیزه فعالیت دارند، یکی از شرکت های مطرح  در زمینه تولید گالوانیزه شرکت گالوانیزه کاشان است. در ادامه به معرفی مزیتهای ورق گالوانیزه کاشان می پردازیم.

دارای صرفه اقتصادی: یکی از مراحل تولید ورق گالوانیزه عملیات گالوانیزاسیون است و نتیجه این مرحله تولید ورق گالوانیزه ضد زنگ و ضد خوردگی است، این روش نسبت به سایر روش های موجود دارای صرفه اقتصادی بالاتری است. 

کاهش هزینه جهت نگهداری و تعمیرات: به علت استفاده از روش گالوانیزاسیون در تولید ورق گالوانیزه و مقاوم بودن آنها در برابر عوامل محیطی نسبت به سایر محصولات فولادی هزینه نگه داری و تعمیرات کمتری دارد.

عمر مفید طولانی: ورق های گالوانیزه ای که طی عملیات گالوانیزاسیون توسط فلز روی پوشش داده می شوند، حتی اگر در شرایط نامساعد و با رطوبت بالا قرار بگیرند بین 20 تا 30 سال عمر مفید خواهند داشت.

مطابق با استاندارد های روز جهانی: برای انجام فرآیند گالوانیزاسیون بر روی ورق های گالوانیزه استانداردهای گوناگونی وجود دارد، با توجه به هریک از استانداردهای استفاده شده در این فرآیند میزان ضخامت فلز سطحی جهت پوشش ورق گالوانیزه متفاوت و در نتیجه طول عمر و میزان مقاومت ورق گالوانیزه متفاوت خواهد بود.

دارای پوشش محافظ: ورق های گالوانیزه به دلیل داشتن فلز سطحی نسبت به سایر محصولات فولادی دارای مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل محیطی و آسیب دیدگی است.

ورق گالوانیزه کاشان

پایداری حتی در شرایط سخت: فلز روی که به عنوان یک آستر بروی آهن قرار می گیرد به دلیل نفوذ در فولاد و داشتن نقش کاتد از آسیب فلز اصلی در شرایط خاص جلوگیری نماید.

کاربرد آسان: در محل ها و صنایعی که نیاز به استفاده از ورق های گالوانیزه است هیچ گونه محدودیتی جهت استفاده وجود ندارد، در واقع صرف زمان جهت آماده سازی و رنگ نمودن و ... لازم نیست.

سایر محصولات حاصل از ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه رنگی

در واقع ورق های گالوانیزه ایی هستند که در طی عملیات رنگ آمیزی پیش کوره ای، پوششی از رنگ های متنوع به ضخامت 35 میکرون بر روی سطح فلز پوشیده می شود. از مزایای ورق گالوانیزه رنگی مقاومت بالا در برابر عوامل مخرب محیطی، قابلیت فرم پذیری مناسب است. ورق گالوانیزه رنگی در انواع رنگ های متنوع در ضخامت های 0.18 تا 7 mm تولید می شود. قیمت ورق گالوانیزه رنگی بسته به نوع رنگ و ضخامت ورق گالوانیزه استفاده شده مشخص می شود .

همچنین از ورق گالوانیزه رنگی در تولید ورق گالوانیزه رنگی شیروانی نیز استفاده می شود. با توجه به مراحل لازم برای تولید ورق شیروانی و نوع ورق گالوانیزه استفاده شده، قیمت ورق گالوانیزه رنگی شیروانی در ضخامت های گوناگون متفاوت است.

ورق گالوانیزه رنگی

ورق روغنی

در طی فرآیند نورد سرد دو محصول ورق گالوانیزه و ورق روغنی تولید می گردد. فقط با این تفاوت که ورق روغنی پس از عبور از مرحله نورد سرد، در طی مرحله ایی روغن کاری می شود تا در برابر عوامل محیطی مخرب مقاوم گردد. این ورق ها دارای کیفیت بالایی هستند و در صنایعی که ظاهر محصول مهم است کاربرد دارد. قیمت ورق روغنی نیز با توجه به نوسانات قیمت ورق آهن متغیر است.

قیمت ورق گالوانیزه کاشان

شرکت فولاد ایران به عنوان یک شرکت مرجع در زمینه خرید و فروش انواع محصولات فولادی مانند ورق گالوانیزه، ورق گالوانیزه رنگی و ورق روغنی از سال 1388 شروع به فعالیت نموده است. در این وب سایت امکان مشاهده لیست آخرین قیمت ورق گالوانیزه کاشان، قیمت ورق روغنی، قیمت ورق گالوانیزه رنگی برای خریداران گرامی فراهم نموده شده است.

با توجه به نوسانات ارزی و متغیر بودن قیمت ورق آهن، قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه کاشان با توجه قیمت مواد اولیه و عملیات های طی شده برای تولید ورق گالوانیزه متغیر می باشد، جهت استعلام از قیمت انواع محصولات فولادی به وب سایت فولاد ایران به آدرس اینترنتی https://fooladiran.com مراجعه نمایید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول