اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

مهماندوست: ساعی مهره بزرگی است به شرطی که پست او صوری نباشد/ قبادی خوب تمرین می‌کند

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی آذربایجان گفت: هادی ساعی مهره‌ بزرگی در تکواندو است و می‌تواند در موفقیت تکواندو ایران تاثیرگذار باشد، اما به شرطی که پست او صوری نباشد.

مهماندوست: ساعی مهره بزرگی است به شرطی که پست او صوری نباشد/ قبادی خوب تمرین می‌کند

رضا مهماندوست در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که هادی ساعی از سوی رئیس فدراسیون تکواندو به عنوان مدیر فنی تیم ملی ایران انتخاب شد، نظر شما در رابطه با این انتخاب چیست، اظهار داشت: هادی ساعی در المپیک لندن هم به عنوان مدیر فنی انتخاب شده بود. امیدواریم این بار هم تجربیات خود را به تیم ملی منتقل کند. به هر حال هادی مهره‌ بزرگی در تکواندو است و می‌تواند در موفقیت تکواندو ایران تاثیرگذار باشد اما به شرطی که پست او صوری نباشد. ساعی تجربه حضور در سه دوره المپیک را در کارنامه ورزشی خود دارد و می‌تواند داشته‌های خود را المپین‌های تیم ملی تزریق کند. در شرایط فعلی خانواده تکواندو باید  دست به دست هم دهند تا رو به جلو حرکت کنند. با این روش می‌توانند در المپیک توکیو نتیجه خوبی را کسب کنند.

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان در واکنش به این سوال که انتخابی تیم ملی آذربایجان برگزار شده و شرایط فنی مسابقات و نفرات برتر را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: در آخرین روز سال میلادی 2019 مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو آذربایجان برگزار شد و برترین ها معرفی شدند و 22 نفر به اردوی تیم ملی دعوت شدند. در حال حاضر به خاطر سال نو میلادی اردوها تعطیل است، اما از 2 روز دیگر فعالیت‌مان برای حضور در مسابقات قهرمانی اروپا و رقابت‌های کسب سهمیه المپیک قاره‌ای به صورت جدی آغاز خواهد شد.

مهماندوست در پاسخ به این سوال که آیا برای سال جدید میلادی مسئولان ورزش کشور آذربایجان قول اعزام تیم شما را به مسابقات بین‌المللی داده‌اند یا همچنان اختلافات وجود دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان فدراسیون تکواندو و کمیته ملی المپیک آذربایجان قول داده‌اند تا در سال 2020 به تورنمنت‌ها و مسابقات پیش رو اعزام شویم. آنها حالا که دیده‌ا‌ند اوضاع کسب سهمیه تکواندو آذربایجان خوب نیست دست به کار شده‌اند. مسئولان فدراسیون تکواندو آذربایجان تعدادی هوگوی الکترونیکی (کی پی ان پی) که مسابقات رسمی و جهانی را با آنها برگزار می‌کنند را برای تیم ملی خریده‌اند. مسابقات انتخابی تیم ملی نیز با این هوگوها برگزار شد، اما هنوز تحویل ما نداده‌اند. مسئولان فدراسیون تکواندوی آذربایجان قول داده‌اند با شروع اردوهای تیم ملی این هوگوها را به ما بدهند. فدراسیون در سال 2018 و 2019 به بیش از 20  تورنمنت ما را اعزام نکردند و  به همین دلیل کار ما در گرفتن سهمیه المپیک خیلی سخت شد. اگر ما را به مسابقات اعزام می‌کردند، 4 سهمیه مردان و 2 سهمیه بانوان را کسب می‌کردیم. 

وی در واکنش به این سوال که گویا پیام قبادی تکواندوکار ایرانی در مسابقات انتخابی قهرمانی کشور در وزن 87 کیلوگرم مدال طلا را کسب کرده و به اردوهای تیم ملی راه یافته است. شرایط فنی این تکواندوکار را در مسابقات انتخابی چطور دیدید، اظهار داشت: بله، او در مسابقات انتخابی قهرمانی کشور مدال طلا را کسب کرده است. البته سال گذشته هم قهرمان کشور شد. پیام تکواندوکار خوبی است، خوب تمرین می‌کند، اما ایراد بزرگ او این است که خوب مسابقه نمی‌دهد. قبادی باید خودش بخواهد تا موفق شود. در این وزن "رامین عزیزاوف" آذربایجانی را داریم که در اکثر اعزام‌ها در 87 کیلوگرم ما او را اعزام می‌کنیم. پیام تکواندوکار خوش‌تمرین، سر به زیر و بدون حاشیه است، اما باید مشکلات خود را حل کند و نقطه ضعف خود را به قوت تبدیل کند. در طول مبارزات 30 درصد توانایی خود را به نمایش می‌گذارد. او اگر تمام توان خود را به نمایش بگذارد حتی بالاتر از میلادی بیگی می‌تواند باشد.

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان، گفت: امیدوارم در سال 2020 پیام قبادی مثل قبل مبارزه نکند. من بارها با او صحبت کرده ام. می‌دانم که توانایی‌های بسیار بالایی دارد. امیدوارم برای مسابقات قهرمانی جهان در تیم ملی فیکس شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول