اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشییع تاریخی و باشکوه پیکر شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در کربلای معلی

پیکرشهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس پس از کاظمین و بغداد در کربلای معلی تشییع شد.

تشییع تاریخی و باشکوه پیکر شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در کربلای معلی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پیکر شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس امروز پس از تشییع در کاظمین و بغداد به کربلای معلی منتقل شد.

 

 

منابع خبری عراق گزارش دادند که پیکر شهیدان سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس شامگاه شنبه با حضور هزاران نفر از مردم این کشور در کربلای معلی برگزار شد.

 

مراسم تشییع پیکر شهیدان سلیمانی و المهندس، صبح روز شنبه با حضور خیل عظیمی از مردم عراق ابتدا در کاظمین و سپس در بغداد و پس از آن نیز در کربلای معلی برگزار شد و تشییع‌کنندگان با سر دادن شعار ضد آمریکایی، خواستار انتقام خون این شهدا و اخراج اشغالگران آمریکایی از خاک کشورشان شدند.

 

 

 

شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع شهیدان سلیمانی و المهندس در کربلاء شعارهای «لبیک یا حسین» و «هیهات منا الذله» و «کلا کلا امریکا» سر دادند. 

 

 

پیکرهای شهدا پس از برگزاری مراسم باشکوه در کربلا قرار است به نجف اشرف منتقل شوند تا مشابه این مراسم در این شهر مقدس نیز برگزار شود.

پیکر شهیدان قاسم سلیمانی وأبو مهدی المهندس در حرم مطهر حضرت ابو الفضل العباس (ع) نیز تشییع شد.


بر اساس این گزارش، شمار زیادی از مردم عراق از شهرهای اطراف نجف اشرف و کربلای معلی برای وداع با شهدای حمله اخیر آمریکا در بغداد، خود را به این دو شهر رسانده‌اند.

 

 

در این مراسم برخی از شخصیت‌های سیاسی و دینی عراق از حمله «عبدالمهدی الکربلائی» نماینده آیت الله سیستانی در کربلا نیز شرکت کردند.

 

بامداد جمعه ۱۳ دیماه در جریان حمله پهپاد آمریکایی به کاروان حشد الشعبی سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق و تعدادی از همراهانشان به شهادت رسیدند.

 

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول