اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عربستان از بیم واکنش یمن به ترور سردار سلیمانی نشست عالی‌ نظامی با متحدانش برگزار کرد

روزنامه الشرق الاوسط خبر داد فرماندهان نظامی ارشد عربستان با همتایانشان از میان کشورهای دوست سعودی درباره احتمال حمله یمنی‌ها به عربستان و کشورهای ائتلاف عربی در واکنش به ترور سردار سلیمانی تشکیل جلسه دادند.

عربستان از بیم واکنش یمن به ترور سردار سلیمانی نشست عالی‌ نظامی با متحدانش برگزار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه الشرق الاوسط از نشست فرماندهان نظامی عربستان با همتایان خود از میان کشورهای دوست سعودی به منظور بررسی احتمال حمله یمنی‌ها به عربستان یا دیگر کشورهای عضو ائتلاف متجاوزان علیه یمن خبر داد.

بنا به اعلام الشرق الاوسط، فرماندهان نظامی ارشد عربستان با فرماندهان و مقامات نظامی جمعی از کشورهای دوست برای اتخاذ راهبرد پیشرفته در تعامل با حوثی‌ها در صورت حمله آنها به تاسیسات نظامی و اقتصادی کشورهای عضو ائتلاف تشکیل جلسه دادند.

 آن گونه که الشرق الاوسط بر اساس داده‌های دریافتی خودآورده است، این راهبرد شامل آمادگی برای حمله‌ای نظامی به رهبران یمن است که به ادعای شرکت کنندگان در نشست مذکور، حمله‌ای دردناک علیه کسانی است که  راه حل سیاسی را متوقف کرده‌اند و مقرها و منافع آنها در یمن در کانون هدف گیری ائتلاف عربی قرار می‌گیرد.

به ادعای الشرق الاوسط در این نشست گفته شده که حملات به یمن توسط سامانه‌های رهگیری و هدف‌گیری بسیار پیشرفته‌ای که وارد یمن شده است، انجام می‌شود که از جمله آن استقرار جنگنده‌های کشورهای دوست عربستان و رادارها و سامانه‌های پدافند هوایی و تسلیحات منحصر به فرد و مدرن است.

در همین خصوص هم یک مقام سعودی در گفت‌وگو روزنامه الشرق الاوسط ادعا کرده است، ائتلاف تحت رهبری عربستان به آتش‌بس و اقدامات سیاسی و نظامی برای حفظ آتش بس و حمایت از تلاش‌های سازمان ملل به منظور ایجاد راه حل سیاسی جامع میان طرف‌های یمنی پایبند است.

ائتلاف سعودی در حالی ادعای حمایت از راه حل سیاسی در یمن می‌کند که حملات روزمره زمینی و هوایی آن به یمن ادامه دارد.

تاکید ایران به پاسخ تلافی جویانه به حمله تروریستی آمریکا که با شهادت سردار شهید سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و همرزمانش همراه شد، موجی از ترس و وحشت را به دل آمریکا و متحدان آن در منطقه انداخته است.

به گفته الشرق الاوسط قرار است، «خالد بن سلمان»، معاون وزیر دفاع عربستان طی امروز و فردا عازم آمریکا و سپس انگلیس شود تا درباره ضرورت کاستن از تنش‌ها با مقامات این کشورها گفت‌وگو کند.

 «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان هم شامگاه شنبه با رئیس جهور عراق تماس تلفنی برقرار کرده و خواستار اتخاذ تمامی اقدامات مورد نیاز برای کاهش تنش در منطقه شد.

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی هم پس از آن با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق تماس تلفنی گرفت و درباره اوضاع عراق و منطقه با او گفت‌وگو کرد و کاستن از تنش‌ها در منطقه را خواستار شد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم از روز جمعه تاکنون گفت‌وگوهای تلفنی متناوبی را با مقامات اروپایی و عربی درباره اقدام تروریستی خود در به شهادت رساندن سردارسلیمانی و همرزمانش داشته است.

آمریکا بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) با حمله پهپادی، قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده الحشدالعشبی عراق شهید کرد.

شورای عالی امنیت ملی ایران در جلسه فوق العاده روز جمعه خود با بررسی ابعاد مختلف ترور شهید سلیمانی، تصمیمات مقتضی را اتخاذ و اعلام کرد: رژیم ایالات متحده آمریکا مسئول عواقب کلیه تبعات این ماجراجویی جنایتکارانه خواهد بود.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول