اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

عدم برنامه‌ریزی برای سوخت شناورهای صیادی جای تأسف دارد

امام جمعه دیر گفت: چند ماه از مشکل سوخت شناورهای صیادی می‌گذرد و عدم برنامه‌ریزی در این باره جای تأسف دارد.

عدم برنامه‌ریزی برای سوخت شناورهای صیادی جای تأسف دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان دیر که با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار داشت: مردم این دیار انقلابی و همیشه در صحنه و پای آرمان‌های نظام و به‌دنبال تحقق بخشیدن به منویات رهبر فرزانه انقلاب و حامی مسؤولان هستند.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه چند ماه از مشکل سوخت شناورهای صیادی می‌گذرد و عدم برنامه‌ریزی در این باره جای تأسف دارد، عنوان کرد: یکی از شغل های اصلی مردم این منطقه صید و صیادی است که از 24 آبان ماه سال جاری تاکنون با وجود برنامه‌ریزی برای حل مشکل سوخت شناورهای صیادی اما تاکنون عملیاتی نشده است که باید از صبر صیادان تشکر کرد.

وی بیان داشت: مسکن و شهرسازی در شهر دیر و شورای اسلامی یکی از شهرها در جایی دیگر زمین‌هایی به مردم واگذار کرده‌اند که صاحبان آنها بلاتکلیف هستند و وضعیت این زمین‌ها پس از سال‌ها هنوز مشخص نشده است  و اطاله دادرسی در رسیدگی به این موضوع و ناهماهنگی بین دستگاه‌ها موجب بدبینی مردم به دستگاه قضا شده است.

امام جمعه دیر گفت: کالای ته‌لنجی در گذشته توسط خود مسؤولین برای بهره‌برداری مرزنشینان در نظر گرفته شد، اما چون به درستی ساماندهی و تبیین نشد امروز معضلاتی در این رابطه داریم.

وی افزود: دوگانگی‌ها باعث شده که گمرک در قبال ترخیص کالای ملوانی، هیچ برگه یا رسیدی به افراد نمی‌دهد و اگر نیروی انتظامی در بیرون از گمرک خودرویی را توقیف کند و نیاز به تأییدیه گمرک باشد به مشکل برمی‌خورند و این مسئله باید حل شود.

حسینی  خواستار ساماندهی وضعیت ته‌لنجی شد و تأکید کرد: اگر ته‌لنجی قاچاق است نباید اجازه ترخیص آن از گمرک داده شود و اگر قاچاق نیست نباید جلوی آن گرفته شود و از مسؤولین می‌خواهیم که این دوگانگی را حل کنند.

وی با بیان اینکه گام‌های بلندی در راستای عدالت در قوه قضاییه  برداشته است، تأکید کرد:  وجود یک عنصر ناصالح در یک دستگاه یا اداره مخصوصا اگر دستگاه قضایی باشد موجب بدبینی مردم به نظام می‌شود و خطر این افراد از جنگ تحمیلی هم بیشتر است که انتظار نظارت بیشتری داریم.

امام جمعه دیر عنوان کرد: عناصری که در دستگاه قضا گزینش می‌شوند باید مؤمن و انقلابی باشند و در کنار آن  بر روی آنها نظارت شود که احساس آرامش نکنند که فکر کنند کسی کاری به آنها ندارد؛ برخی احکام واقعا آبکی صادر می‌شود و مایه بدنامی نظام اسلامی است که افرادی سست عنصر بر سر کار باشند.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول