اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشاور ریاست‌ جمهوری یمن: واکنش به اقدام آمریکا محدود به پاسخ ایران نمی‌شود

مشاور ریاست شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد اقدام عملی علیه جنایت آمریکا در ترور فرماندهان مقاومت با تحرکات مردمی آغاز شده و پاسخ به آن تنها محدود به جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد.

مشاور ریاست‌ جمهوری یمن: واکنش به اقدام آمریکا محدود به پاسخ ایران نمی‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالإله حجر» مشاور ریاست شورای عالی سیاسی یمن (شورای عالی سیاسی یمن معادل ریاست‌جمهوری است) اعلام کرد، «دشمن صهیونیستی و آمریکایی» با ترور «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده «الحشد الشعبی» عراق دنبال شکست عزم و اراده مقاومت بود.

بر اساس گزارش «انصارالله»، حجر ادامه داد: این اقدام حنایتکارانه فرصتی برای هدایت قطب‌نمای واقعی به سمت دشمن آمریکایی و اسرائیلی است؛ اقدام عملی علیه این جنایت با تحرکات مردمی آغاز شده و پاسخ به آن تنها محدود به جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد.

این مقام یمنی سپس تصریح کرد، رئیس‌جمهور آمریکا با این جنایت قصد پیروز شدن در دور دوم رئیس‌جمهوری را داشت اما به دست خودش، خود را سرنگون کرد.

حجر تأکید کرد، عکس‌العمل‌های آمریکایی نشان دهنده نگرانی و ترس بسیار آنها از پاسخ‌ها به ترور سردار سلیمانی است.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن هم امروز درباره هرگونه تأخیر در پاسخ به اقدام اخیر آمریکا هشدار داد.

محمد علی الحوثی در توییتر نوشت: ایران با توجه به امکاناتی که دارد از پاسخ ناتوان نیست اما تأخیر در این پاسخ به نفع ایران نیست و حوصله به خرج دادن در پاسخ کمکی به این کشور نمی‌کند. کسی که اولویت‌ها را درک می‌کند اهمیت حرکت عملی سریع و مسؤولانه به دور از جنگ لفظی را می‌داند. صلح را انسان‌های ضعیف نمی‌سازند و پیروزی را دست‌های لرزان به دست نمی‌آورند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول