اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

اخذ «شناسه ملی» توسط کانون‌های وکلای دادگستری

براساس آئین‌نامه «پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی» شناسه ملی توسط کانون‌های وکلای دادگستری اخذ می‌شود.

اخذ «شناسه ملی»  توسط کانون‌های وکلای دادگستری

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، آن‌طور که نماینده اسکودا در معاونت حقوقی ریاست جمهوری گزارش داده، آخرین مراحل تصویب تبصره ماده ۴ آیین‌نامه «پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی» در حال طی شدن  است. 

بر اساس این تبصره کانون‌های وکلای دادگستری بدون نیاز به ثبت (موضوع قانون تجارت) و صرفا با ارائه درخواست و ارائه اطلاعات خود به سازمان اداری و استخدامی کشور دارای شناسه ملی خواهند شد.

به اشخاص حقوقی، دولتی و عمومی ،نهادهای عمومی غیردولتی و نهادها و موسسات غیردولتی که به موجب قانون تشکیل شده و یا می‌شوند مانند کانون های وکلای دادگستری و اتاق‌های بازرگانی و تعاون و سازمان های نظام های حرفه ای بدون نیاز به ثبت موضوع قانون تجارت با ارائه درخواست و اطلاعات خود به سازمان اداری و استخدامی کشور شناسه ملی اختصاص داده می شود.

با پیگیری های مستمر اتحادیه کانون های وکلای دادگستری، پیشنهاد معاون حقوقی رئیس جمهور مطرح و تصویب شده، در نتیجه وزارتخانه های دادگستری، کشور و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور متن پیشنهادی مشترک را برای سیر مراحل مربوطه به دفتر هیئت دولت باید ارائه کنند.

 

از این پس سازمانهای نظام حرفه‌ای و مشخصاً کانونهای وکلای دادگستری بدون نیاز به ثبت موضوع قانون تجارت صرفاً با ارائه درخواست و اطلاعات خود به سازمان اداری و استخدامی کشور دارای شناسه ملی شده و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای تحقق این مصوبه تغییرات لازم را در نظام درج و ثبت اطلاعات انجام می دهد.

همچنین کانونهای وکلایی که در گذشته نسبت به اخذ شناسه ملی اقدام کرده اند بر اساس تغییرات بعدی اداره ثبت شرکتها و منطبق با این مصوبه باید اصلاحات و تغییرات لازم را لحاظ کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول