اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سدهای مازندران در یک قدمی سرریز شدن/ ذخیره‌سازی 260 میلیون مترمکعب آب در سدها

وضعیت منابع آبی استان مازندران توانسته امید را در دل کشاورزان این استان پرورش دهد و نوید سال زراعی خوب را به آنان می‌دهد.

سدهای مازندران در یک قدمی سرریز شدن/ ذخیره‌سازی 260 میلیون مترمکعب آب در سدها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، از ابتدای امسال شاهد بارش‌های خوبی در استان مازندران بودیم به‌طوری‌که کشاورزی سال زراعی را بدون مشکل کم‌آبی پشت سر گذاشتند و باتوجه به وضعیت بارش‌ها امیدوار هستند سال زراعی پیش رو را نیز بدون تنش آبی پشت سر بگذارند.

مازندران استان کشاورزی است و مردم ما چشم امیدشان به آسمان است و هرمیزان که باران بیشتر باشند نگرانی مردم این دیار کمتر خواهد بود.

 

درحال حاضر شرایط به گونه‌‌ای است که وضعیت منابع آبی استان مازندران توانسته امید را در دل کشاورزان این دیار پرورش دهد و نوید سال زراعی خوب را به آنان می‌دهد.

سد شهیدرجایی ساری بعد از حسرت 6 ساله بهار امسال سرریز شد که تاییدی بر شرایط خوب آبی است و باتوجه به شرایط خوب آبی احتمال سرریز شدن آن در سال آبی جاری نیز وجود دارد که این موضوع کشاورزان این دیار را دلگرم می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: تاکنون بیش از 260 میلیون مترمکعب آب در سدهای استان مازندران ذخیره شده است.

محمدابراهیم یخکشی افزود: تاکنون سدهای کوچک استان از جمله شیاده بابل، میجران رامسر، سنبل‌رود شیرگاه، الیمالات نور و صلاح‌الدین‌کلای نوشهر به‌صورت کامل آب‌گیری شد.

وی اضافه کرد: همچنین حجم ذخیره آب در سد شهید رجایی ساری 117 میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 37 درصد رشد داشته است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران ادامه داد: همچنین حجم ذخیره آب در سد البرز به 121 میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 75 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این مسؤول با بیان اینکه تاکنون حدود 80 درصد از حجم مخازن سدهای استان آبگیری شد، افزود: این درحالی است مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۵ درصد کمتر از این میزان است.

 

یخکشی با اشاره به وجود 800 قطعه آب‌بندان در مازندران، اظهار کرد: حدود 45درصد از حجم آب‌بندان‌های استان نیز آبگیری شده است.

وی در پایان به نقش مهم سدهای مازندران در کنترل سیلاب اشاره کرد و گفت: امیدواریم با ادامه بارش‌ها شاهد سرریز شدن سدهای مازندران قبل از آغاز فصل زراعی باشیم.

انتهای پیام/86034/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول