اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس پایلوت هوشمند سازی سوخت سی ان جی شد/ کاهش ۱۷ درصدی سوخت

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس گفت: در حالی‌که تا پیش از اجرای طرح مدیریت سوخت روزانه ۶ میلیون و هزار و ۲۰۰ لیتر مصرف سوخت سی ان جی داشتیم اما با کاهش ۱۷ درصدی آن مواجه شده‌ایم.

فارس پایلوت هوشمند سازی سوخت سی ان جی شد/ کاهش ۱۷ درصدی سوخت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امیر بنی کریمی ظهر امروز در یک کنفرانس خبری پیرامون سوخت CNG گفت: طی یک ماه و نیم گذشته پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت شاهد کاهش مصرف این سوخت در استان فارس هستیم.

وی افزود: در حالی‌که تا پیش از اجرای این طرح روزانه ۶ میلیون و هزار و ۲۰۰ لیتر مصرف سوخت سی ان جی داشتیم اما با کاهش ۱۷ درصدی آن مواجه شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲۹ باب جایگاه عرضه فرآوردههای نفتی در استان داریم که خوشبختانه فارس با وجود پتانسیل‌هایی که در فارس، ظرفیت راه‌اندازی بیش از این تعداد دارد.

بنی کریمی با تصریح بر اینکه کمبود بنزین در استان نداریم، عنوان کرد: در بخشی از روز مراجعه کننده‌ای به جایگاه‌ها نداریم و بخشی از کمپرس‌ها در بعضی ساعات غیرفعال می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۹۵ جایگاه دیسپنسر بنزین و ۷۹۰جایگاه در استان، گفت: ظرفیت هر دیسپنسر ۱۶۱ هزار مترمکعب در استان است.

بنی کریمی بیان کرد: استان فارس ۶ درصد مصرف بنزین کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر منطقه ای فارس با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ جایگاه سی ان جی در استان در دست ساخت است، اظهار کرد: ۲ جایگاه در کلانشهر شیراز و ۸ جایگاه در سطح استان تا سال ۹۹ با پرداخت تسهیلات راه اندازی خواهد شد.

وی با تاکید اینکه هیچگونه کمبود بنزینی در سطح استان نداریم، ادامه داد: با هماهنگی انجام شده با سرمایه‌گذاران، شرکت فرآورده‌های پخش نفتی توزیع سوخت پاک (سوخت ملی) را در اولویت قرار داده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۹ جایگاه تک منظوره در استان داریم و از ویژگی‌های شرکت ملی پخش در نظر گرفتن کارمزد ویژه برای جایگاه‌هایی است که وارد بخش خصوصی می‌شود، گفت: ۲۴۳ تومان برای کارفرما هزینه پرداخت می‌شود.

بنی کریمی عنوان کرد: باتوجه به افزایش قیمت بنزین در کشور درخواست ها برای دوگانه سوز کردن خودروها افزایش یافته و ۱۳ مرکز س ان جی مجاز در استان مشغول فعالیت و خدمات رسانی به مردم است.

مدیر شرکت پخش فرآورده ای منطقه ای فارس گفت: استان فارس هفته گذشته پایلوت هوشمند سازی سوخت سی ان جی را در شهرستان آباده اجرا کرده است.

وی افزود: همچنین هوشمند سازی سوخت در آینده ای نزدیک در شهرستان های فسا، داراب، لار و مرودشت اجرا خواهد شد.

بنی کریمی به صراحت اعلام کرد تا کنون موردی از کم فروشی سوخت در استان گزارش نشده است.

وی، مصرف فعلی سوخت بنزین در استان را ۵ میلیون و ۲۰۰ در استان اعلام کرد و گفت: نزدیک به ۷۰ درصد فروش سوخت بنزین مربوط به قیمت یارانه ای و ۳۰ درصد مربوط به قیمت فروش بنزین آزاد ۳ هزار تومانی است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت بنزین و نحوه عرضه در استان تثبیت شده است، گفت: تا پایان امسال ۲ جایگاه سی ان جی در استان راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه سهم سوخت خودروهای سبک در استان مربوط به سی ان جی است، خاطر نشان کرد: روزانه ۱۸۰۰ بنزین یورو ۴ در شیراز توزیع  و در تمام جاده های فارس از جمله شیراز_بوشهر، شیراز_بندعباس و شیراز_اصفهان نفت و گاز یورو ۴ توزیع می شود.

مدیر پخش فرآورده‌های منطقه ای فارس تصریح کرد: بالای ۹۰ درصد سوخت شیراز بنزین یورو ۴ است و در شهرستان ها مصوبه نداریم و بنزین معمولی توزیع می شود.

وی همچنین مدعی شد که اسنپ سوخت رسانی در آینده ای نزدیک در شیراز راه اندازی خواهد شد و این مهم در حال پیگیری است.

بنی کریمی گفت: روزانه در فارس یک میلیون ۴۴۴ هزار متر مکعب سوختیگری در انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول