اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

استفاده از مراقبت‌های الکترونیکی برای اولین بار در استان هرمزگان

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: طرح مراقبت های الکترونیکی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اجرایی می‌شود.

استفاده از مراقبت‌های الکترونیکی برای اولین بار در استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی صالحی در نشست فصلی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر ضرورت تبیین فرهنگ بهره‌گیری از مجازات‌های جایگزین حبس و و موضوع کاهش زندانیان مالی به ویژه زندانیان مهریه تاکید کرد.

صالحی با اشاره به برنامه‌های طرح تحول قوه قضاییه اظهار داشت: لازمه تحول، پویایی و حرکت براساس برنامه محوری و حضور میدانی و شبانه روزی می‌باشد و محور‌های تحول نیز مشخص است که از جمله آن: اتقان آراء، کاهش اطاله دادرسی، پیشگیری از وقوع جرم، حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری، بهره گیری از مجازات‌های جایگزین حبس، ارتقاء کیفیت خدمات قضایی، در دسترس مردم بودن، مبارزه جدی با مظاهر فساد و استفاده از تاسیسات نوین حقوقی است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به گزارش مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هرمزگان از اجرایی شدن طرح مراقبت‌های الکترونیکی در استان خبر داد و هدف از اجرای آن را مجازات محکوم بدون تأثیر گذاری نسبت به خانواده و افراد تحت تکفل وی عنوان کرد و یادآور شد: این طرح در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و ریاست محترم قوه قضائیه در راستای اعمال سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اجرایی می‌شود.

صالحی همچنین اظهار داشت: این طرح برای اولین بار در استان هرمزگان عملیاتی می‌شود و درنتیجه اجرای آن، محکومین به حبس با رضایت خود زندانی و در محدوده مشخص در سامانه الکترونیکی تحت نظارت قرار می‌گیرند؛ این دستگاه مانند "جی پی اس" عمل کرده و توسط سیستم مانیتورینگ کنترل می‌شود در صورت هرگونه دستکاری قابل مشاهده است و به زندانی تذکر و هشدار داده می‌شود و اگر فرد به هشدار‌ها بی‌اعتنا باشد، به قاضی دادگاه اعلام خواهد شد تا اقدامات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

علی صالحی در ادامه با اعلام خبر کاهش 15 درصدی جمعیت کیفری زندان های هرمزگان در 9 ماهه نخست امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اظهارداشت: تعامل بسیار خوب اداره کل زندان ها با محاکم قضایی استان و همچنین بهره گیری از همه ظرفیت های قانونی در کاهش جمعیت کیفری نقشی مؤثر داشته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان یادآورشد: از ابتدای امسال تاکنون بازدید قضات از زندان های هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و بر اساس گزارش مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی، استان هرمزگان در این شاخص  رتبه دوم کشوری را کسب نموده است.

گفتنی است؛ موضوعاتی چون توجه ویژه به اجرای قانون حدنگار، ارتقای شاخص بهره‌گیری از ابلاغ الکترونیک به ویژه در شوراهای حل اختلاف، حضور مسئولین در حوزه‌های قضایی و استفاده از ظرفیت داوری برای گسترش صلح و سازش دیگر محورهای سخنان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بود. 

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول