اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نظام سلطه دیگر در هیچ کجای عالم آرامش نخواهد داشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: از روز شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس تمام زورگویان نظام سلطه در هیچ کجای عالم احساس آرامش نخواهند داشت و اولین نمود آن را می‌توان در تصمیم مجلس عراق در اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور مشاهده کرد.

نظام سلطه دیگر در هیچ کجای عالم آرامش نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری صبح امروز در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با بیان اینکه اتفاق روز جمعه اتفاق جدیدی نبود، اظهار داشت: از زمانی که اولین بشر پا بر عرصه وجود نهاد و زندگی خود را بر این کره خاکی آغاز نمود همواره دو جبهه حق و باطل به شکل‌های مختلف در مقابل هم بوده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان این قاعده را تغییرناپذیر قلمداد کرد و گفت: این رویارویی از ماجرای هابیل و قابیل آغاز و تا انتهای تاریخ نیز وجود خواهد داشت، خداوند متعال در قرآن کریم (آیه‌الکرسی) این واقعیت را بیان کرده و از وجود دو جریان متضاد و مخالف یکدیگر در آحاد بشر که همواره وجود دارد آگاهی می‌دهد؛ اول انسان‌هایی که از ظلمت جهان مادی به سمت نور حرکت می‌کنند و سرپرست و راهنمای آن‌ها پروردگار متعال است و دوم انسان‌هایی که از نور الهی گریزان بوده و به سمت ظلمت و گمراهی در حرکت‌اند و الگوی آن‌ها طاغوت است.

وی در ادامه به خطبه 16 نهج‌البلاغه اشاره و اذعان کرد: حضرت علی(ع) در این خطبه، گروه خطاکاران را به اسب چموشی تشبیه می‌کند که صاحبش را به قعر جهنم می‌کشاند و در ادامه اهل تقوا را سوار بر شتر رامی می‌داند که این مرکب آن‌ها را به بهشت خواهد برد.

انصاری افزود: در ادامه این خطبه حضرت می‌فرماید: بدانید که حق و باطل همیشه هست و برای هر کدام طرفدارانی است و این ماجرا همیشگی است، در مسیر مبارزه با باطل نیاز به فداکاری و ایثار و از جان گذشتگی است که از آن به شهادت یاد می‌شود.

وی افزود: واقعیتی که به مخیله ترامپ احمق و همدستانش هیچ‌گاه خطور هم نخواهد کرد و فکر می‌کنند با گرفتن جان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و سایر شهدا، در پیکره جبهه مقاومت رعب و وحشت ایجاد می‌کنند، این است که شهادت از عمق جان آرزوی رزمندگان جبهه حق است و این موضوع بالاترین نقطه قوت دشمن را بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن‌ها تبدیل کرده و این خداوند است که در آیه «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا...» و آیه «فرحین بما آتاهم الله من فضله...» طرفداران جبهه حق را از پاداش عظیم شهدای راه حق آگاه نموده و از آن‌ها می‌خواهد در مخیله ذهن خود هم آن‌ها را مرده نپندارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، واقعه کربلا را اوج تبلور فرهنگ شهادت قلمداد کرد و گفت: جهان اسلام به ویژه جهان تشیع و ایران اسلامی پرورش یافته مکتب عاشورا و کربلاست و وقتی مانند حضرت عباس (ع) در راه حراست از حریم ولایت دچار بلا شده و حتی دستانشان قطع می‌گردد نگاهشان به آسمان است و ندا می‌دهند خداوندا از ما بپذیر... و همین فرهنگ غنی است که جبهه باطل به سردمداری آمریکا را به زانو در آورده است.

انصاری در بخش دیگری از سخنرانی خود به عظمت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: جبهه استکبار جهانی از توانمندی و نبوغ فرماندهی و طراحی جنگ و دفاع این سردار بزرگ کلافه شده بود و القابی همچون فرمانده سایه را به وی اطلاق می‌کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در بخش پایانی سخنرانی خود اظهار داشت: شهادت و فقدان سردار حاج قاسم سلیمانی با وجود اینکه همه انسان‌های آزاده را در سرتاسر جهان در غمی جانکاه فرو برد ولی برکاتی هم داشت که می‌توان آن‌ها را در چهار عنوان خلاصه کرد.

وی عنوان کرد: اولین برکت شهادت سردار قاسم سلیمانی این بود که به بزرگ‌ترین آرزوی خود رسید، تا آنجا که وقتی نشان فتح از سوی رهبر معظم انقلاب به ایشان اعطا شد این آرزو را به زبان آورد و این واقعیت را می‌توان آنجا مشاهده کرد که انگشتر خود را به فرزند شهیدی اعطا کرد و از او خواست با زبان کودکانه خود دعا کند تا شهید شود.

انصاری دومین برکت آسمانی شدن سردار شهید قاسم سلیمانی را در اتحاد و همبستگی بیش از پیش امت اسلامی قلمداد کرد و گفت: خون به ناحق ریخته سردار دل‌ها، نظام اسلامی را بیمه کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان سومین نتیجه و پیامد شهادت سردار سلیمانی را خفت و ذلت تاریخی استکبار جهانی قلمداد کرد و ادامه داد: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله به خوبی به این واقعیت اشاره کرد و شهادت سردار سلیمانی را آغاز دوران جدیدی برای جبهه مقاومت دانست.

وی در این خصوص افزود: از روز شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس تمام زورگویان نظام سلطه در هیچ کجای عالم احساس آرامش نخواهند داشت و اولین نمود آن را می‌توان در تصمیم مجلس عراق در اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور مشاهده کند.

انصاری آخرین نتیجه خون سردار شهید قاسم سلیمانی را تبیین راه مقدس مقاومت اسلامی قلمداد کرد و گفت: آحاد امت اسلامی هرکس به فراخور توان و جایگاه خود باید نقش خود را در تقویت جبهه مقاومت اسلامی علیه سران استکبار جهانی ایفا کند.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول