اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر اول اسکاتلند: بریتانیا نباید وارد کشمکش ایران و آمریکا شود

وزیر اول اسکاتلند گفت که عواقب ترور سردار سلیمانی می‌تواند برای بریتانیا سنگین باشد و انگلیس نباید وارد این ماجرا شود.

وزیر اول اسکاتلند: بریتانیا نباید وارد کشمکش ایران و آمریکا شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکلا استرجن» وزیر اول اسکاتلند گفته که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در برابر ایران، «بی‌پروا عمل کرد» و عواقب این اقدام می‌تواند برای بریتانیا نیز «سنگین» باشد و انگلیس نباید وارد این مسیر شود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «اسکاتسمن»، روز گذشته «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا در بیانیه‌ای ضمن حمایت از اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی، مدعی شد که لندن خواستار کاهش تنش در خاورمیانه است.

وی سردار سلیمانی را «تهدیدی برای منافع» انگلیس توصیف کرده و مدعی شده است که اقدامات وی عامل بی‌ثباتی در منطقه بوده است. وی با اتهام‌زنی به سردار سلیمانی، گفته است که انگلیس «از مرگ وی تأسف نمی‌خورد.»

از طرفی به دنبال رای پارلمان عراق برای خروج نظامیان خارجی از خاک این کشور، دولت انگلیس از بغداد خواسته اجازه دهد نظامیان انگلیسی در این کشور باقی بمانند.

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول