اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

خون شهید سلیمانی خروش امت را در مقیاس جهانی متبلور کرد

مدیر شبکه چهار سیما در حاشیه مراسم پرشکوه تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: شهادت حاج قاسم نشان داد که مقاومت می‌تواند تولد امت و شکل‌گیری «هویت امتی» باشد و خون شهید سلیمانی خروش امت را در مقیاس جهانی متبلور کرد.

خون شهید سلیمانی خروش امت را در مقیاس جهانی متبلور کرد

مسعود معینی‌پور، مدیر شبکه چهار سیما در حاشیه مراسم پرشکوه تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی، به خبرنگار تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: این پدیده را با پدیده پیاده‌روی عظیم اربعین سیدالشهدا(ع) مقایسه می‌کنم که حول محور مقاومت، شهید و خون در راه خدا ریخته‌شده در قالب اتحاد و همبستگی پیش می‌آید و یک هویت دینی، اجتماعی و کلان در بستر اجتماع شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که وقتی حاج‌قاسم به عنوان معمار محور مقاومت در منطقه به شهادت می‌رسد، این همبستگی اجتماعی، هم نظریه مقاومت شهید سلیمانی و یارانش را تأیید می‌کند و هم به نوعی پاسداشت زحماتی است که آن‌ها متقبل شدند و هم نشان می‌دهد که مقاومت می‌تواند تولد امت و شکل‌گیری هویت امتی باشد. خون شهید سلیمانی خروش امت را در مقیاس جهانی متبلور کرد و عینیت بخشید.

معینی‌پور اظهار امیدواری کرد: از رهگذر این شور، احساس، حماسه و عواطفی که مردم نثار شهدا کردند، عقلانیت مقاومت و تشکیل امت واحده و شکل‌گیری تمدن اسلامی بتواند در ادامه آن‌ها تداوم یابد. در حقیقت آن بحثی که حضرت امام(ره) درباره صدور انقلاب اسلامی مطرح می‌کردند، از همین منظر پیگیری بیشتری شود و شکل بگیرد و تفکر انقلاب اسلامی بین مردم منتشر شود و جریان استکبار و نظام سلطه ذیل این اتفاقی که رخ داده است، منکوب شود.

مدیر شبکه چهار در پایان یادآور شد: «انتقام سخت» الزاماً کشته‌شدن یک نفر، چند نفر، حذف فیزیکی یا انفجار یک یا چند پایگاه نیست، بلکه می‌تواند مواجهه جدی با نظام سلطه و شکل‌گیری یک ادبیات جدید و سبک زندگی جدید، اتحاد و انسجام امت واحد اسلامی و پیگیری آرمان حاج قاسم باشد؛ در کنار عملیات‌های جنگی و اموری که نظامیان ما باید انجام دهند. ما مردم باید با رویکرد عقلانی، ضمن تربیت نسل‌ها و انتقال معارفی که امثال حاج‌قاسم حامل آن بودند و به خاطرش شهید شد، انتقام سخت خودمان را از این منظر بتوانیم بگیریم. ان‌شاءالله که همگی خدمتگزار و عاقبت‌بخیر باشیم.

 

 

ببینید

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول