اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سند آمایش سمنان در شورای عالی آمایش سرزمین مطرح می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: سمنان، نخستین استانی است که طی دو هفته آینده سند آمایش سرزمین آن در شورای عالی آمایش سرزمین کشور مطرح خواهد شد.

سند آمایش سمنان در شورای عالی آمایش سرزمین مطرح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، نادر مالکی ظهر امروز در جلسه شورای دانشگاه دامغان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اظهار کرد: دانشگاه دامغان می‌تواند سرمایه‌های عظیم اجتماعی را در شهرستان ارتقا بخشیده و این ارتقا باعث ماندگاری سرمایه‌های مالی و درآمدی در شهرستان خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی در شهرستان دامغان با انجام طرح‌های پژوهشی اقدام کند، خاطرنشان کرد: ارتباط دانشگاه با شورای برنامه‌ریزی شهرستان می‌تواند همراه با ارائه طرح‌های تخصصی و مشاوره‌های مطلوب در توسعه منطقه تأثیرگذار باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان بیان کرد: بر اساس آخرین سرشماری‌ها، ۲۳ درصد جمعیت شهرستان را روستایی و مابقی را جمعیت شهری تشکیل می‌دهد و این شهرستان رتبه سوم سرانه درآمد ناخالص را در استان به خود اختصاص داده و وضع بسیار مطلوبی دارد.

مالکی گفت: سمنان، نخستین استانی است که طی دو هفته آینده سند آمایش سرزمین آن در شورای عالی آمایش سرزمینی کشور مطرح خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان تأکید کرد: نیاز است تا دانشگاهیان در خصوص تدوین و طراحی تمام اسناد در استان نسبت به ارائه مشاوره‌های تخصصی اقدام کنند و توجه به گردشگری و راهکارهای نگهداری سرمایه‌های مالی در این شهرستان در قالب تدوین طرح‌های پژوهشی باید در دستور کار دانشگاه قرار بگیرد.

تحصیل بیش از ۴ هزار دانشجو در دانشگاه دامغان

عبدالعلی بصیری، رئیس دانشگاه دامغان هم گفت: در حال حاضر، دانشگاه دامغان ۱۶۵ عضو هیأت علمی، هشت دانشکده و بالغ بر چهار هزار و ۴۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارد و طی سه سال گذشته بر اساس برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی دولت به سمت ارائه طرح‌ها و برنامه‌های کاربردی با هدف حل مشکلات روز جامعه گام برداشتیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه دامغان در سال ۱۳۶۴ با همت مردم این خطه تشکیل و راه‌اندازی شد، افزود: دانشگاه دامغان در سال ۱۳۷۱ به‌عنوان اولین ورودی در قالب دانشکده زمین‌شناسی به جذب دانشجو اقدام کرد که جزو نخستین رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه دامغان گفت: در حال حاضر، در حوزه علوم پایه و در تمام رشته‌ها در مقطع دکتری، دانشجویان در حال تحصیل بوده و در این مقطع فارغ‌التحصیل نیز داشتیم.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۸ این دانشگاه به دانشگاه جامع ارتقا پیدا کرد و رشته‌های مهندسی، هنر و علوم انسانی نیز به این دانشگاه افزوده شد.

بصیری تصریح کرد: سعی ما بر این بود تا رشته‌های نو، جدید و رشته‌هایی که در دیگر دانشگاه‌ها وجود ندارد، در این دانشگاه دایر کنیم که رشته تلویزیون و ادبیات نمایشی در شرق کشور تنها دانشگاه دامغان تدریس می‌شود.

رئیس دانشگاه دامغان گفت: در تدوین سند آمایش سرزمین نیز به‌صورت جدی ورود کرده و مشاوره‌های تخصصی خوبی در این زمینه به مسؤولان امر از سوی دانشگاه داده شد.

به گزارش فارس؛ جلسه شورای دانشگاه دامغان با حضور حشمت‌الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان و شماری از مسؤولان استانی و شهرستانی و با موضوع بررسی توانمندی‌های دانشگاه دامغان برای توسعه استان سمنان، خدمت به مردم و رفع مشکلات روز جامعه در مرکز همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول