اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

تشییع نمادین شهید سپهبد سلیمانی در بندر دیر/ ادای احترام دیری‌ها به سیدالشهدای مقاومت

مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به همراه تشییع نمادین وی در مصلای شهدای محراب بندر دیر برگزار شد.

تشییع نمادین شهید سپهبد سلیمانی در بندر دیر/ ادای احترام دیری‌ها به سیدالشهدای مقاومت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، شب گذشته مصلای شهدای محراب بندر دیر مملو از عاشقان و دلدادگان فرهنگ شهید و شهادت به‌ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود؛ همه برای ادای احترام به مقام شامخ شهدای مقاومت و سیدالشهدای مقاومت آمده بودند تا بگویند این مسیر ادامه دارد.

کودکان نیز در کنار پدران و مادران خود آمده و برخی از آنها پوستر شهید سپهبد سلیمانی را در دست گرفته بودند تا در کنار بزرگترها مشق شهادت‌طلبی بیاموزند.

در بخشی از این مراسم، تشییع نمادین شهید سلیمانی برگزار شد و تعدادی از جوانان با سنج و دمام جلوی تابوت شهید حرکت کردند تا حال و هوای محرم و عاشورا تداعی شود؛ جمعیت با چشم‌های اشک‌بار به استقبال آمدند و با فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» بر ادامه راه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تأکید کردند.

یکی از مدافعان حرم دوشنبه‌شب در آیین بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مصلای شهدای محراب بندر دیر با تقدیر از حضور پرشور مردم در این مراسم، اظهار داشت: جای همه مردم دیر زیر تابوت سیدالشهدای مقاومت خالی است.

حجت‌الاسلام رضا آبیار افزود: همه ما قول می‌دهیم تا آخر عمر به عشق حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم و شهدای دیر و گمنام در مسیر شهدا حرکت کنیم.

وی با اشاره به تأکید مجدد مقام معظم رهبری بر زنده بودن و حیات واقعی شهدا، ادامه داد: از این به بعد با اعتقاد و اعتماد به اینکه که همه شهدا زنده هستند و در اجتماع و جهان و دل‌های ما نفوذ دارند زندگی کنیم و لحظه‌ای دست از آنها برنمی‌داریم و با آنها ارتباط برقرار کنیم و آنها را واسطه خیر و گرفتن حوائج و رفع مشکلات‌مان قرار می‌دهیم.

هم‌رزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: حاج قاسم در عصر و زمان ما یک انسان واقعی بود؛ امام و شاگردانش ثابت کردند علی‌وار زیستن و تا مرز انسان کامل رفتن، افسانه نیست و می‌شود تا نزدیکی قله انسان کامل رفت، آن مقامی که مخصوص 14 معصوم است.

وی با بیان اینکه علما و روحانیون مقام انسانی حاج قاسم را برای مردم تبیین کنند، گفت: حاج قاسم امروز زنده است و آمریکا با به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی اشتباه بزرگی کرد و با این اقدام خود به حاج قاسم‌ها، انقلاب، نظام و نهضت  ثابت کرد که هیچ استراتژی برای از بین بردن نظام ما ندارد.

آبیار عنوان کرد: آمریکایی‌ها اگر انقلاب و دفاع‌مقدس ما را مطالعه کرده بود و اگر کانون‌ها و اتاق فکر آنها خوب و دقیق و صحیح فرهنگ و اعتقادات ما را مطالعه کرده بودند، هیچ‌وقت دست به چنین کاری نمی‌زدند و آنها حاج قاسم را از کمند زندان دنیا آزاد کردند.

هم‌رزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه فرهنگ مقاومت امروز در بین تمام آزادی‌خواهان جهان گسترش یافته است، تأکید کرد: حاج قاسم یک فرهنگ و اعتقاد است و راه  سید‌الشهدای مقاومت تا نابودی استکبار ادامه دارد.

وی تصریح کرد: شهید قاسم سلیمانی جامع اضداد بود و وی یک ابرقدرت نظامی و چریک به تمام معنا و یک عابد زاهد سجاده‌نشین خداپرست بود که شهادت یکی از آرزوهای او بود و همیشه برای هم‌رزمان خود می‌گفت که اول باید شهید زیست و بعد شهید شد.

امام جمعه بندر دیر نیز در این مراسم با تقدیر از برگزاری مراسم متعدد بزرگداشت شهدای مقاومت در سطح شهرستان دیر، گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قهرمان ملی، شهید بین‌المللی مقاومت اسلامی و سردار سپاه توحید بود.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: حاج قاسم چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن دوران در مقابله با اشرار و سوداگران مرگ و چه در سال‌های اخیر در مقابله با تکفیری‌ها و داعشی‌ها و کمک به رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت و تأمین امنیت جهان اسلام به‌ویژه ایران اسلامی جانش را در طبق اخلاص گذاشته بود و سرانجام در این راه فدا شد و شربت شهادت نوشید.

وی با بیان اینکه مردم ما قدرشناس هستند و برای شهدا سنگ تمام گذاشتند، بیان کرد: اگر می‌خواهیم عزیز باشیم و محبوب دل‌ها بشویم راهش ارتباط با خدا هست و ما باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و راه این شهید عزیر را ادامه دهیم.

امام جمعه بندر دیر با تأکید بر اینکه امروز حاج قاسم به صورت ظاهر در میان نیست اما روحش شاهد بر اعمال ماست، یادآور شد: وظیفه ما ادامه راه این شهید است؛ وی انسانی مؤمن و مقید به دستورات دین و یک سرباز ولایت بود.

وی رمز موفقیت شهید سلیمانی را سرباز ولایت بودن دانست و گفت: همه ما و مسؤولین اگر می‌خواهیم در کارهای‌مان موفق باشیم باید گوش به فرمان مقام‌معظم‌رهبری باشیم و خود را سرباز ولایت بدانیم.

به گزارش فارس، در پایان مراسم، مردم تابوت نمادین شهید سلیمانی را در بر گرفتند و ابراز احساسات کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول