اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دادفر: نیم‌فصلی که گذشت برای ذوب‌آهن فاجعه بود/ در استفاده از مربی ایرانی تابوشکنی کنند

پیشکسوت فوتبال ذوب‌آهن گفت: نیم‌فصلی که گذشت برای ذوب‌آهن فاجعه بود، علی‌رضا منصوریان بدون بازیکن کار می‌کرد و دست کربکندی بسته است، باید بازیکن برای تیم گرفته شود اما می‌گویند پول نیست.

دادفر: نیم‌فصلی که گذشت برای ذوب‌آهن فاجعه بود/ در استفاده از مربی ایرانی تابوشکنی کنند

اکبر داد‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان در مورد وضعیت تیم فوتبال ذوب‌آهن اظهار داشت: نیم‌فصلی که گذشت برای ذوب‌آهن فاجعه بود، علی‌رضا منصوریان بدون بازیکن کار می‌کرد و دست کربکندی بسته است، باید بازیکن برای تیم گرفته شود اما می‌گویند پول نیست.

پیشکسوت فوتبال ذوب‌آهن افزود: ذوب‌آهن بازیکنی روی نیمکت دارد؟ دو بازیکن سیاه‌پوست گرفته بود که من حتی آن‌ها را برای تیم دانشگاه هم انتخاب نمی‌کردم، چه کسی این‌ها را به ذوب‌آهن آورد؟

وی تصریح کرد: وقتی 2 بازیکن به ذوب‌آهن می‌آورند، نزدیک به 5 میلیارد تومان که ارزشی ندارند، چه کسی این‌ها را آورد و برای چه آوردند و حالا کسی مسؤولیتش را قبول نمی‌کند.

برای همیشه ترس استفاده از مربی اصفهانی را کنار بگذاریم

دادفر با بیان این‌که باید از پیش‌کسوتان نظر بخواهند و تصمیم درست بگیرند، گفت: در همین ذوب‌آهن و بعد از کربکندی چند مربی تغییر کرد؛ تغییر باید با تأثیر مثبت باشد، وقتی هیچ تأثیر مثبتی وجود ندارد یعنی اشتباه صورت گرفته است، چه افرادی این تصمیم‌ها را می‌گیرند، در‌ هیأت مدیره اصلا فرد فوتبالی وجود دارد؟ در باشگاه‌های دیگر نیز همین بساط است.

پیشکسوت فوتبال ذوب‌آهن ادامه داد: وقتی سرپرست ذوب‌آهن بودم، بعد از مربی خارجی ذوالفقار‌نسب را آوردیم و تیم شانزدهم، پنجم شد اما مربی برداشته می‌شود؛ همان تیم با منصور ابراهیم‌زاده نایب‌قهرمان آسیا شد و سپس داشت از لیگ سقوط می‌کرد.

وی در مورد استفاده از مربی خارجی در ذوب‌آهن عنوان داشت: نمی‌توانند مربی خارجی بیاورند زیرا باید با وزارت ورزش هماهنگ کنند، مربی خارجی هم بیاید، ابزار لازم وجود ندارد؛ مربی بادانش هم باشد، وقتی بازیکن خوب کم داشته باشد، نمی‌تواند کار کند.

دادفر توصیه کرد: به نظر من رسول کربکندی باید مدیر فنی شود و چند مربی جوان که مدرک A آسیا را دارند بیاورد؛ ذوب‌آهن این تابو را در اصفهان بشکند که حتما نباید مربی خارجی یا نامدار برای تیم‌ها انتخاب شود، باید از مربیان داخلی اصفهان استفاده شود.

پیشکسوت فوتبال ذوب‌آهن با اشاره به این‌که یک بار برای همیشه باید این ترس را کنار گذاشت، بیان داشت: در اصفهان نزدیک به ۴۸ مربی دارای مدرک A آسیا داریم، این‌ها کجای این فوتبال هستند که حتما باید مربیان از بیرون برای هدایت تیم بیایند، برخی مربیان در فدراسیون مدرس هستند.

وی با بیان این‌که باید از پیش‌کسوتان نظر بخواهند و تصمیم درست بگیرند، گفت: کربکندی دوست ندارد روی نیمکت باشد، مدیر باشد و از مربیان جوان‌تر استفاده کند تا جوان‌ها نیز از تجربیات فراوان وی استفاده کنند.

نباید گاوصندوق پول کنار دست مدیر عامل باشد

دادفر با اشاره به این‌که معضلات و مشکلات در فوتبال بسیار زیاد است، خاطر‌نشان کرد: فوتبال مملکت فاجعه شده است، کسی که خلاف می‌کند باید با عدالت با وی رفتار شود، افرادی که آگاهی ندارند و با تصمیم‌گیری‌ها ضرر‌های زیادی می‌زنند، چه کاری با آن‌ها می‌کنند؛ مربیان خارجی در تیم ملی و استقلال آمدند و رفتند چه پول هنگفتی باید به آن‌ها داده شود، این‌ها پول مردم است و این افراد باید محاکمه شوند.

پیشکسوت فوتبال ذوب‌آهن ادامه داد: بعد از سال‌ها تازه گفته‌اند اگر می‌خواهید مربی و بازیکن خارجی بیاوردید باید زیر نظر وزارت ورزش باشد، این اتفاق باید از اول می‌افتاد؛ این‌که می‌گویند تیم باید خصوصی باشد برای این است که به بودجه نگاه کند و خرج کند نه این‌که گاوصندوق پول کنار دست مدیر عامل باشد و همین‌طور خرج کند.

وی تصریح کرد: اشتباهات را انجام می‌دهند، می‌روند و پست دیگری به دست می‌آورند، باید دید قبل از ورود به فوتبال‌ چه داشته‌اند و بعد که می‌خواهند بروند چه چیزی از فوتبال به دست آورده است؛ هر کسی فردی را داشته باشد که هلش بدهد، به جایی می‌رسد و افراد آگاه دور از میدان هستند و کسی را هم ندارند.

در هیأت مدیره‌ها باید افراد فوتبالی حضور داشته باشند

دادفر در ادامه اضافه کرد: رئیس هیأت‌های فوتبال ایران چه کسانی هستند، برخی اصلا توپ را در دست هم نگرفتند؛ مربیان حاشیه امنیت ندارند و اگر مربی بخواهد طولانی کار کند و از بازیکنان جوان استفاده کند، بعد از چند باخت حیا کن رها کن گفته می‌شود.

پیشکسوت فوتبال ذوب‌آهن همچنین گفت: 90 درصد تیم‌ها دولتی هستند و این اتفاقات در تیم‌های دیگر هم رخ می‌دهد و پول بیت‌المال هدر می‌رود، بند قرارداد‌ها باید درست شود؛ دلال‌ها بازیکن می‌آورند که اصلا پای چپ و راست خود را نمی‌شناسند و چند روز قبل از تأیید بازیکن خرج‌های زیادی می‌کنند که باشگاه حساب می‌کند.

وی با اشاره به این‌که نباید هر کسی مفت پول بگیرد و برود سراغ زندگی‌اش، بیان داشت: هستند باشگاه‌هایی که بازیکنانی که می خواهند در لیگ برتر بازی کنند را می‌آوردند و نیمی از قرارداد فقط به بازیکن داده می‌شود، مدرکی نیست که خلاف صورت گرفته و بازیکن نیز حرفی نمی‌زند چون مقصر است.

دادفر در پایان خاطر‌نشان کرد: از این فوتبال هتل‌ها در کیش خریده شد و برج‌ها ساخته شد اما کسی نبود جلوی این افراد گرفته شود، محمد دادکان را داشتیم در فدراسیون که زبان تندی داشت و نگذاشتند کار کند؛ در هیأت مدیره‌ها باید افراد فوتبالی حضور داشته باشند و جلوی این اتفاقات را بگیرند.

انتهای پیام/63090/ج/ر30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول