اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

نگرانی IOC از اتهامات دوپینگ وزنه‌برداری/ بررسی اتفاقات اخیر در نشست هیات اجرایی

کمیته بین‌المللی المپیک ضمن اعلام نگرانی خود از اتهامات وارده به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تاکید کرد این موضوع در نشست هیات اجرایی بررسی می‌شود.

نگرانی IOC از اتهامات دوپینگ وزنه‌برداری/ بررسی اتفاقات اخیر در نشست هیات اجرایی

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از channelnewsasia، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اتهامات مربوط به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری را بسیار جدی و نگران‌کننده توصیف کرد.

شبکه ARD آلمان که پیش از این رسوایی دوپینگ دولت روسیه را فاش کرده بود، در گزارشی مدعی شد وزنه‌برداران برجسته دنیا به ندرت تست دوپینگ می‌دهند این در حالی است که کنترل‌کنندگان برای دستکاری کردن نمونه‌های اخذ شده، پول نقد می‌گیرند.

این شبکه همچنین به اسناد مالی بودجه 5 میلیون دلاری IOC برای فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اشاره می‌کند که به 2 حساب سوئیس منتقل شده و تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی روی آن نظارت دارد.

کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص اتهامات اخیر فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گفت: IOC گزارشات شبکه ARD را مورد توجه قرار می‌دهد. این اتهامات بسیار جدی و نگران‌کننده هستند. مدارک زیادی در اختیار نیست. این موضوع در مورد اسناد آمار دوپینگ و اختلالات مالی هم مطرح است.

روز دوشنبه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد دپارتمان تحقیقات مستقل از همه این اتهامات و ادعاها آگاه است و به بررسی تناقض موجود در کدهای مبارزه با دوپینگ می‌پردازد.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نیز به دنبال بررسی ادعاهای پخش شده است. این موضوع در نشست هیات اجرایی IOC که روز چهارشنبه در لوزان برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برنامه ARD همچنین فیلمی از وزنه‌بردار برنزی تایلندی پخش کرد که او باید به خاطر استفاده از استروئید مدال خود را پس می‌داد.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در بیانیه خود توض یح داد اتهامات دوپینگ وزنه‌برداران تایلند نگرانی جدید و بزرگی است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول