اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

موسی‌زاده: دانشگاه‌ها باید بر درآمد نفتی خط قرمز بکشند

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: برای پیشرفت علم و فناوری در کشور باید دانشگاه‌ها بر درآمد نفتی خط قرمز بکشند و با اتکاء به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از محصولات تولید کشور فعالیت خود را تغییر دهند.

موسی‌زاده: دانشگاه‌ها باید بر درآمد نفتی خط قرمز بکشند

محمدحسین موسی‌زاده مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید خط قرمز بر درآمد نفتی بکشند، گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد موضوع بحران اشتغال است که برای رفع این مشکل دانشگاه‌ها باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و محصولات تولید کشور اقتصاد مقاومتی را شروع کرده و با استفاده از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، طرح تحول اقتصادی را رقم بزنند.

* دانشگاه‌ها باید بر اساس نیازهای کشور فعالیت خود را اصلاح کنند

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه‌ها به جای آنکه به کشورهای اروپایی و آمریکا نگاه کرده و از آنها تقلید کنند، باید بر اساس نیازهای کشور فعالیت خود را اصلاح کرده و در مسیر صحیح حرکت کنند؛ چراکه امروز نقشه راه فعالیت‌های علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری در توصیه‌های هفت‌گانه بیانیه گام دوم انقلاب اعلام شده است که در این رابطه باید همه مراکز علمی این بیانیه را به عنوان دستورکار خود ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به آن توجه کرده، نسبت به اجرای آن گام بردارند.

*  مراکز نوآوری می‌توانند اقتصاد را نجات دهند

موسی‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر در کشور ایران مراکز نوآوری راه‌اندازی که می‌تواند اقتصاد را نجات دهد، درواقع باید بگویم دانشی که در خاک ایران وجود دارد می‌تواند اقتصاد را به معنای واقعی متحول کند، به طور مثال بسیاری از شهرها و استان‌های کشور از تولید محصول بومی خود ده‌ها هزار میلیون تومان گردش مالی دارند که این خود نمونه‌ای بر این واقعیت است.

* دانشگاه‌های کشور تاکنون برای مردم کار نکرده‌اند 

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: یکی از نکات مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که من معتقدم دانشگاه‌های کشور تاکنون برای مردم کار نکرده‌اند و اگر امروز با بی‌اعتمادی مردم نسبت به دانشگاه‌ها مواجه هستیم، به خاطر همین است که دانشگاه نتوانسته پول در جیب مردم بگذارد. این در حالی است که ما تنها در کشور تعداد دانشگاه‌ها را افزایش داده‌ایم، اما خلاقیت و نوآوری در آنها وجود ندارد.

*  باید با نگاه متفاوت به محصولات داخلی، پول در جیب مردم بگذاریم

وی اضافه کرد: برای پیشرفت علم و فناوری، تحول اقتصادی و استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور باید با نگاه متفاوت به محصولات داخلی، پول در جیب مردم بگذاریم و به آنها یاد بدهیم چگونه محصولات خود را برندسازی کرده و در اختیار مردم و حتی کشورهای دیگر قرار دهند.

* تجاری سازی محصولات بومی توسط دانشگاه ها به جوانان و تولیدکنندگان آموزش داده شود

موسی‌زاده گفت: اگر دانشگاه‌ها بتوانند در هر شهر و استانی که قرار دارند محصول بومی آن منطقه را از نظر تجاری سازی و علمی به جوانان و تولیدکنندگان آن استان آموزش دهند، مطمئنا در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول بنیادین در اقتصاد خواهیم بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول