اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

حاج قاسم قبول نکرد خاطراتش را بنویسم/ آمریکا باید ادب شود

یکی از نویسندگان دفاع مقدس گفت: دوست داشتم خاطرات سردار سلیمانی را در زمان حیات او بنویسم. تلاش‌هایی هم برای ثبت آنها انجام دادم، ولی او از روی حیا و عزت نفسی که داشت، حاضر نشد آن‌ها را بیان کنند.

حاج قاسم قبول نکرد خاطراتش را بنویسم/ آمریکا باید ادب شود

سیدقاسم یاحسینی از نویسندگان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت: به عنوان یک نویسنده دوست داشتم خاطرات سردار را در زمان حیات ایشان بنویسم. تلاش‌هایی هم برای ثبت آنها انجام دادم ولی سپهبد سلیمانی از روی حیا و عزت نفسی که داشتند، حاضر نشدند آنها را بیان کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: فکر می‌کنم هر کاری در حال حاضر و فضای احساسی امروز درست نباشد، چرا که هرکاری باید از روی عقلانیت انجام شود. درباره انتقام خون ایشان هم همین گونه است، باید همه جوانب در نظر گرفته شود و به شکلی اقدام شود که آمریکا ادب شود.

این نویسنده با تاکید بر این مطلب که باید حرکت ایران به نحوی باشد که مقابل زیاده‌خواهی ترامپ گرفته شود، توضیح داد: سپهبد قاسم سلیمانی افتخار ما بود، مردی که اجازه نداد جنگ اطراف مرزهای ما وارد ایران شود، نفر اول مبارزه با داعش بود و شخصا توطئه‌های آمریکا را خنثی کرد.

یاحسینی افزود: آمریکا با تاسیس داعش نمی‌خواست ما روی آرامش را ببینیم، اما حاج قاسم سلیمانی با سپاه قدس اجازه نداد افکار پلید آمریکا ثمربخش باشد. ترامپ به انتقام از بین بردن داعش، سردار سلیمانی را از ما محروم کرد و باید پاسخ درستی به او داده شود.

سیدقاسم یاحسینی پیش از این آثاری در حوزه دفاع مقدس نوشته که تکاوران گردان یکم، خاطرات ماشاءالله کازرونی، تکاوران خرمشهر، وری وقت جنگه، دریا خانم، پنهان زیر باران، بچه‌های کفیشه، آخرین شلیک، پرواز روی خاک، مقاومت در سوسنگرد، گزارش به خاک هویزه، سهام خیام دختری از هویزه، زیتون سرخ، ظهور و سقوط خاندان تنگستانی، مهمان فشنگ‌های جنگی، یک دریا ستاره، پاى پیاده روى آب و... از آن جمله است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول