اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

چرا سردار سلیمانی قهرمان دانشجویان بود؟

دانشجویان و اساتید پرشماری برای پاسداشت و قدردانی از زحمات و رشادت‌های سپهبد سلیمانی به مراسم تشییع این شهید بزرگ آمدند، اما «چرا قاسم سلیمانی اسطوره و قهرمان جوانان نه تنها در ایران بلکه در منطقه بود؟»

چرا سردار سلیمانی قهرمان دانشجویان بود؟

گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ «قبر من ساده باشد مثل دوستان شهیدم، بر آن کلمه سرباز قاسم سلیمانی بنویسید نه عبارت‌های عنوان‌دار.»

خواندن همین یک جمله از وصیت‌نامه «سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی» کافی است تا هر که او را در سال‌های زنده بودنش هم نشناخته بود دلیل محبوبیتش را بداند.

* چرا قاسم سلیمانی قهرمان دانشجویان بود؟

بزرگمردی که داعش مخلوق شیطان بزرگ را نابود کرد و پدر یتیمان شهدای مدافع حرم لقب گرفت در وصیت‌نامه‌اش خواسته است که او را فقط سرباز بنامند و شاید حالا همین حس وطن دوستی و سرباز وطن بودنش حس انتقام خون این شهید را در جوانان کشورمان جوشانده است به طوریکه میلیون‌ها جوان ایرانی با هر عقیده و ظاهر و طرز فکری در مراسم تشییع این سردار بزرگ شرکت کرده و خواستار انتقام سخت از تروریست‌های جهانی شدند.

اما «چرا قاسم سلیمانی به اسطوره و قهرمان جوانان نه تنها در ایران بلکه در منطقه بدل شده بود؟»

این سوال را از دانشجویان کشورمان پرسیدیم؛ بیشتر آن‌ها «مردِ عمل» بودن حاج قاسم را به عنوان صفت قهرمانی این شهید عنوان کردند.

* دلمان برای وعده‌هایی که مطمئنا عملی می‌شد، تنگ می‌شود

زهرا ثنائی نژاد دانشجوی روزنامه نگاری دانشگاه سوره یکی از همین دانشجویان است که عمل در رفتار سردار قاسم سلیمانی را از دلایل قهرمان بودن این شهید بزرگ عنوان کرد.

ثنائی نژاد می‌گوید: سردار حرف نزد، عمل کرد، هر لحظه در صدا و سیما شعار نداد بلکه عشق به مردم و میهنش را در عمل ثابت کرد.

مهشید جعفری‌معظم دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق دانشگاه آزاد نیز حاج قاسم را یک قهرمان واقعی دانسته و می‌گوید: سردار سلیمانی فقط فردی سیاسی نبود و همان جذابیت و کاریزمای شهید همت را داشت، مهربانی شهید خرازی را داشت و مغز متفکری مانند شهید باقری بود.

جعفری معظم ادامه می‌دهد: شهید سلیمانی از خودگذشتگی متوسلیان و صفات خوب بسیاری داشت که فقط دوستان شهیدش این صفات را داشتند، سردار انقلابی ماند و راه انقلاب اسلامی را حفظ کرد.

فاطمه مراد خانی دانشجوی روزنامه‌نگاری نیز می‌گوید: سردار سلیمانی هر آنچه که در توان داشت را بی‌ادعا و بی‌ریا برای امنیت هشتاد میلیون ایرانی در طبق اخلاص گذاشت و رفت.

دانشجوی دیگری نیز با تأکید بر خواسته دانشگاهیان کشور برای انتقام سخت از تروریست‌ها از سوی دولت ایران، می‌گوید: سردار سلیمانی نه متعلق به راست بود نه چپ، فقط مرزهای امنی را برای ما تأمین کرده بود، با وجود سردار با توجه به شرایط نا امن کشورهای همسایه و شرایط ایران در منطقه، مرزهای امنی داشتیم زیرا سردار یک نخبه عملیاتی و جنگی بود.

جشنوند: سردار سلیمانی برای کودکان یتیم شهدای مدافع حرم مانند پدر بود و این روزها نبودنش دردی است که همیشه جایش می‌سوزد و حالا او در آرامش است و ما بیقرار

نازنین جشنوند دانشجوی مدیریت فرهنگی نگاه پر قدرت و بی ترس سردار سلیمانی را از دلایل محبوبیت وی دانسته و می‌گوید: سردار شخصیتی بود که از وعده‌هایش مطمئن بودیم، اگر چیزی می‌گفت می‌دانستیم که عملی می‌شود.

فاطمه سادات میرهادی دانشجوی روزنامه‌نگاری نیز سردار را یک فرمانده بی ادعا می‌نامد و می‌گوید: سردار سلیمانی بسیار بی ادعا از وطن دفاع کرد به طوریکه نه تنها مردم کشور خودمان بلکه مردم منطقه به دلیل حضور و رشادت‌های او در امنیت بودند.دانشجوی دیگری نیز می‌گوید: من واقعا از سیاست هیچ نمی‌دانم هیچ؛ اما زمانی که صحبت‌های سردار درباره حجاب را شنیده بودم خاکی بودن و عدم قضاوت درباره دیگران را در رفتارهایش شناخته بودم به همین دلیل دوستش داشتم.

به گزارش فارس، از خون سردار سلیمانی میلیون‌ها حاج قاسم می‌روید که تمام این‌ها به انتقامی سخت از تروریست‌ها می‌اندیشند، جوانان کشورمان می‌دانند که راه مانده هنوز زیاد است و باید با الگوبرداری از سردار این مسیر را پیمود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول