اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تجمع بزرگ مردم بصره در انتظار پیکر «ابومهدی المهندس» برای تشییع

هم‌زمان با مردم در شهر کرمان که پیکر سردار قاسم سلیمانی را تشییع کردند، مردم بصره در انتظارند تا پیکر «ابومهدی المهندس»‌ بعد از تشییع در آبادان به این شهر برسد.

تجمع بزرگ مردم بصره در انتظار پیکر «ابومهدی المهندس» برای تشییع

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مردم شهر بصره همزمان با شهر کرمان در ایران که پیکر سردار «قاسم سلیمانی» را تشییع کردند، منتظرند تا پیکر هم‌رزم او «ابومهدی المهندس» نایب رئیس الحشد الشعبی بعد از آبادان وارد بصره شود.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) نیز گزارش کرد که «هزاران نفر از مردم برای تشییع پیکر شهید ابو مهدی المهندس به میدان الطیران (پرواز) بصره رفته‌اند» و منتظر رسیدن پیکر او از ایران هستند.


مردم منتظر در بصره - صبح سه‌شنبه 17 دی

 

خبرنگار خبرگزاری فارس صبح امروز سه‌شنبه گزارش کرد که «پیکر پاک شهید مدافع حرم، ابومهدی المهندس صبح امروز به منظور تشییع و بدرقه به سمت کشور عراق با استقبال باشکوه مردم خوزستان وارد فرودگاه آبادان و در آنجا تشییع شد» (جزئیات بیشتر).

پیکر ابومهدی یکشنبه گذشته برای انجام آزمایش دی.ان.ای به همراه پیکر شهید قاسم سلیمانی و هم‌رزمان شهیدش وارد اهواز شده بود و پس از تشییع در تهران و مشهد به آبادان بازگردانده شد تا به منظور تشییع و تدفین به کشور عراق بازگردد.

امروز دوشنبه، پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کرمان -زادگاهش- به خاک سپرده می‌شود و همزمان پیکر هم‌رزمش ابومهدی المهندس در بصره نیز تشییع خواهد شد. قرار است بعد از بصره، پیکر او به مقبره «وادی السلام» در نجف منتقل و در آنجا به خاک سپرده شود. 

شبکه خبری آفاق با پخش تصاویری زنده از حضور مردم، گزارش کرد که مردم در حال اضافه شدن هستند. از تصاویر روشن است که مردم با در دست داشتن پرچم‌های قرمز به نشانه خون‌خواهی و پرچم گروه‌های مقاومت، خواسته‌هایی مشابه خواسته‌های مردم ایران دارند که خواستار پاسخ ایران به اقدام تروریستی آمریکا شده‌اند.

 

شبکه آفاق - بصره و کرمان

 

 

بصره - کرمان. شبکه المیادین

 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول