اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

جنگ تجاری 206 میلیون شغل را در آمریکا را تهدید می کند

رئیس اتاق بازرگانی آمریکا با بیان اینکه جنگ تجاری با چین به ضرر اقتصاد آمریکا بوده است،‌گفت: 2.6 میلیون شغل در حوزه‌های مختلف کارخانه، کشاورزی و شرکت‌های تکنولوژی در تهدید جدی قرار گرفته‌اند.

جنگ تجاری 206 میلیون شغل را در آمریکا را تهدید می کند

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آغاز جنگ تجاری آمریکا علیه چین که بیش از یکسال است ادامه دارد مقامات آمریکایی اذعان دارند که این جنگ تجاری به ضرر اشتغال و مصرف‌کنندگان داخلی این کشور بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است: اشتغال و همچنین مصرف‌کنندگان آمریکا تحت تأثیر جنگ تجاری چین و آمریکا قرار گرفته‌اند و از این ناحیه بسیار آسیب می بینند.

وی در این بیانیه اعلام کرد: تا کنون چالش جنگ تعرفه‌ای و تجاری بین چین و آمریکا به ضرر اقتصاد آمریکا بوده و آمریکا نیازمند تجارت آزاد و منصفانه است و اعمال تعرفه یک رویکرد اشتباهی بوده و به اقتصاد آمریکا ضربه وارد می‌کند اما بیش از یکسال است که این دو کشور با هدف به زانو درآوردن دیگری این جنگ تعرفه ای را آغاز کرده اند این در حالی است که علاوه بر اقتصادی این دو کشور اقتصاد جهان هم در خطر جدی قرار گرفته است.

پیش از این صندوق بین المللی پول و بانک جهانی هم در باره جنگ تجاری این دو کشور هشدار داده و آنرا به ضرر اقتصاد جهان عنوان کرده بود، این دو نهاد بین المللی حتی پیش بینی های خود از اقتصاد جهان را به دلیل جنگ تجاری دو قطب بزرگ اقتصاد جهان نسبت به قبل کاهش داده بود.

رئیس اتاق بازرگانی آمریکا اعلام کرد: حدود 50 ایالت آمریکا با اقدام تلافی‌جویانه تعرفه‌ای بر روی حداقل 25 درصد محصولات صادراتی به اروپا و چین مواجه شده است تعرفه روی فولاد، آلومینیوم و محصولات وارداتی چین و همچنین احتمال تعرفه‌های دیگر روی خودرو و قطعات خودرو ما را تحت فشار قرار داده که جنگ تجاری جهانی را ادامه دهیم. چین و اتحادیه اروپا اقدام تلافی‌جویانه را روی میلیاردها دلار از محصولات آمریکایی با تعرفه‌گذاری روی کالاها اقدام کرده است.

وی اضافه می‌کند: این در حالی است که میلیون‌ها شغل در آمریکا وابسته به نحوه تجارت آمریکا با دیگر کشورها است و نیمی از شغل این کشور در بخش تولید وابسته به صادرات است و همچنین حدود یک سوم زمین‌های کشاورزی این کشور با هدف فروش و صادرات بین‌المللی صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی آمریکا می‌گوید: اما در اقدامات تجاری اخیر بین دو کشور حدود 2.6 میلیون شغل در آمریکا تهدید می‌شود. تعرفه‌گذاری روی محصولات وارداتی مصرف‌کنندگان داخلی و شغل‌های حوزه تولید کارخانه،‌کشاورزی و شرکت‌های تکنولوژی را با تهدید مواجه می‌کند چرا که هزینه‌های آنها را افزایش می‌دهد.

ترامپ هفته گذشته اعلام کرده که نخستین فاز از توافق تجاری چین و آمریکا 15 ژانویه در کاخ سفید امضاء خواهد شد و پس از آن ترامپ به چین سفر کرده و درباره فاز بعدی صحبت خواهد کرد. دو اقتصاد بزرگ جهان بیش از یکسال است درگیر جنگ تجاری هستند و ترامپ این اعتقاد را دارد که تجارت چین و آمریکا غیر عادلانه و غیر رقابتی است البته پکن این ادعاها را قبول ندارد و معتقد است تنش‌های تجاری به نفع دو کشور و حتی اقتصاد دنیا نیست. رویارویی دو اقتصاد بزرگ جهان منجر به اعمال تعرفه‌های متقابل از سوی دو کشور شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول