اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

اعلام اسامی داوران جشنواره ۱۲ تجسمی فجر/ انتشار فراخوان عکس «فرمانده من»

معرفی داوران بخش طوبای زرین دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، انتشار فراخوان عکس «فرمانده من»، برپایی اختتامیه ششمین جشنواره «نورنگار» و نقاشی حسن روح الامین از جمله اخبار امروز حوزه هنرهای تجسمی است.

اعلام اسامی داوران جشنواره ۱۲ تجسمی فجر/ انتشار فراخوان عکس «فرمانده من»

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، برخی اخبار امروز حوزه هنرهای تجسمی بدین شرح است:

* اعلام اسامی داوران جشنواره ۱۲ تجسمی فجر

 

داوران ۱۰ رشته هنری بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با نام طوبای زرین، معرفی شدند و به این ترتیب علاوه بر ۱۰ دبیر این بخش، ۳۱ هنرمند برای داوری رشته های مختلف هنری به این جشنواره پیوستند که اسامی آنها به شرح زیر است:

در رشته تصویرسازی علی هاشمی شهرکی، علی خدایی و پیمان رحیمی زاده، در رشته خوشنویسی غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی و رضا بنی رضی و در رشته سرامیک نیز مجتبی قربانی شاه کوچکی، صادق باقری و هیربد همت آزاد داوری آثار را به عهده دارند.

همچنین در رشته عکاسی کیارنگ علائی، شهریار توکلی و سیف الله صمدیان و در رشته کاریکاتور کامبیز درمبخش، جمال رحمتی و علی درخشی آثار را داوری خواهند کرد.

مهدی مهدیان، علی باقری و مهدی فاتحی داوری آثار رشته گرافیک، هادی عرب نرمی، کامبیز صبری و رضا قره باغی داوری آثار رشته مجسمه و رضا یساولی، امیر طهماسبی و رضا مهدوی داوری آثار بخش نگارگری را به عهده دارند.

در رشته نقاشی، آنه محمد تاتاری، یعقوب عمامه پیچ، رضا افسری و داور یوسفی آثار را داوری خواهند کرد و در رشته هنرهای جدید نیز امیر راد، فرید شاهسوارانی و سعید بهنام داوری آثار را به عهده دارند.

دبیران رشته های تصویرسازی، خوشنویسی، سرامیک، کاریکاتور، گرافیک، مجسمه، نگارگری، نقاشی و هنرهای جدید نیز مهنوش مشیری، رضارینه ای، فرزاد فرجی، رویین محتشم، کیارش زندی، اونیش امین الهی، روح الله شمسی زاده، بهمن شریفی، رضوان صادق زاده و آزاده گنجی هستند.

دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۲۳ تا ۳۰ بهمن ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران ‏برگزار می‌شود.‏

* اختتامیه ششمین جشنواره «نورنگار» فردا برپا می‌شود

اختتامیه ششمین جشنواره نورنگار در حالی فردا در حوزه هنری برگزار می‌شود که تعداد آثار راه یافته به جشنواره و اسامی عکاسان آن اعلام شد.

تا پایان مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۱۴ هزار اثر به دبیرخانه رسید که داوری سخت و توانفرسایی به دنبال داشت و در نهایت ۳۷ عکس در بخش بازارها و ۶۳ عکس در بخش زندگی روستایی مورد پسند داوران قرار گرفت.

در مراسم فرداد، ضمن معرفی برگزیدگان و افتتاح نمایشگاه دوره ششم، از دو پیشکسوت عکاسی ایران نیز تجلیل می‌شود.

اختتامیه این جشنواره به دبیری مسعود افشانی و داوری افشین بختیار، امیرعلی جوادیان و علیرضا کریمی صارمی فردا چهارشنبه ۱۸ دی ماه ساعت ۱۵ در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

* فراخوان عکاسی از تشییع شهید قاسم سلیمانی با عنوان «فرمانده من»

خانه عکاسان ایران با همکاری انجمن عکاسان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فراخوان عکاسی با عنوان «فرمانده من» را با موضوع تشییع باشکوه فرمانده سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌کند.

موضوع فراخوان:

الف: حضور مردم در مراسم استقبال، وداع تشییع و تدفین پیکرهای پاک شهیدان به‌ویژه مراسم تشییع در شهرهای اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان.

ب: آراستن چهره‌ شهر و روستا در تکریم شهیدان، آذین‌بندی کوچه‌ها، خیابان‌ها و نمای خانه‌ها، ایستگاه‎‌های صلواتی، فضای کسب و کار، برگزاری مراسم یادبود در مساجد، منازل، تکایا و حسینیه‌ها، اجرای نمایش‌های خیابانی و... .

ج: نشانه‌ها و نمادهای توأمان شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و جبهه‌های مقاومت کشورهای اسلامی.

د: موضوع ویژه بخش نوجوانان: حضور کودکان و نوجوانان در مراسم و آیین‌های تشییع و تکریم شهدا.

بخش‌های فراخوان:

بخش عکاسان حرفه‌ای

تک عکس
مجموعه عکس

بخش عکاسی با تلفن همراه
بخش ویژه عکاسانِ نوجوان(سنین ۱۳ تا ۱۸ سال)

* نقاشی حسن روح الامین بازنمایی می‌شود

در شب شعر «سردار آسمانی» که عصر امروز(سه شنبه ۱۷ دی ماه) در حوزه هنری برگزار می‌شود، از اثر حسن روح الامین که نقشی از سردار قاسم سلیمانی، شهید گرانقدر جبهه مقاومت را به تصویر کشیده است، بازنمایی می‌شود. همچنین غلامرضا صنعتگر در این محفل ادبی به اجرای موسیقی پرداخته و سعید نبئی ترومپت می‌نوازد.  

اجرای سروش بخشش و شعرخوانی شاعران شناخته شده کشورمان در توصیف سردار شهید قاسم سلیمانی نیز از دیگر بخش‌های این برنامه است.

حضور در این مراسم که از ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود، برای عموم آزاد است.

* آیین پایانی پویش ﭘﺮﺗﺮه ﻋﻜﺲ زاﺋﺮﻳﻦ ارﺑﻌﻴﻦ ﺣﺴﻴﻨﻰ برپا می‌شود

ﻣﺮاﺳﻢ اﺧﺘﺘﺎﻣﻴﻪ ﭘﻮﻳﺶ ﭘﺮﺗﺮه ﻋﻜﺲ زاﺋﺮﻳﻦ ارﺑﻌﻴﻦ ﺣﺴﻴﻨﻰ ۱۹ دی‌ماه ﻫﻤﺰﻣﺎن ﺑﺎ ﺳﺎﻟﺮوز ﺷﻬﺎدت ﺣﻀﺮت ﻓﺎﻃﻤﻪ(س) (ﺑﻪ رواﻳﺖ اول) و همراه با بزرگداشت روز هفتم شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، ﺳﺎﻋﺖ ۱۴:۳۰ در ﺗﺎﻻر ﺳﻮره ﺣﻮزه ﻫﻨﺮى ﺑﺮﮔﺰار ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

همچنین نمایشگاه آثار راه‌یافته به این پویش ﺑﺎ ﺣﺪود ﺳﻪ ﻫﺰار ﭘﺮﺗﺮه از زاﺋﺮان ارﺑﻌﻴﻦ حسینی همزمان با اختتامیه آن گشایش می‌یابد.

ﺧﺎﻧﻪ ﻋﻜﺎﺳﺎن اﻳﺮان در نظر دارد تا در همین روز ساعت ۱۱ ﻛﺎرﮔﺎه ﻋﻜﺎﺳی ﭘﺮﺗﺮه را در ﺳﺎﻟﻦ اﻣﻴﺮﺣﺴﻴﻦ ﻓﺮدى توسط استاد محسن راستانی برای برگزیدگان جشنواره برپا کند.

از ویژه ‌برنامه‌های اﺧﺘﺘﺎﻣﻴﻪ ﭘﻮﻳﺶ ﭘﺮﺗﺮه ﻋﻜﺲ زاﺋﺮﻳﻦ ارﺑﻌﻴﻦ ﺣﺴﻴﻨﻰ علاوه بر کارگاه عکاسی و برپایی نمایشگاه، می‌توان به سخنرانی استاد محمد شجاعی، اجرای سنج‌ و دمام، برپایی موکب و حضور ﺣﺪود ٩٠ ﻧﻔﺮ از ﻋﻜﺎﺳﺎن اﻳﻦ ﭘﻮﻳﺶ از ﺳﺮاﺳﺮ ﻛﺸﻮر و ﺟﻤﻌﻰ از ﻫﻨﺮﻣﻨﺪان و ﻫﻨﺮدوﺳﺘﺎن اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول