اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سندرز ترور سردار سلیمانی را نقض قوانین بین‌المللی خواند

یکی از نامزدهای پیشتاز دموکرات در مصاحبه‌ای تأکید کرد که ترور سردار قاسم سلیمانی غیرقانونی بوده و دولت آمریکا با این اقدام سناریویی خطرناک آغاز کرده است.

سندرز ترور سردار سلیمانی را نقض قوانین بین‌المللی خواند

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برنی سندرز» سناتور ارشد آمریکایی و یکی از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات، روز سه‌شنبه به شدت از سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران انتقاد کرد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد نامه مناقشه‌برانگیز ارتش آمریکا مبنی بر احتمال خروج نیروهای این کشور از عراق، که بعدا چند بار تأیید و تکذیب شد، گفت: «این آشوب بزرگی است، که دولت [دونالد] ترامپ نمی‌داند دارد چه کار می‌کند و در حال ایجاد یک سناریوی بسیار خطرناک در جهان است.»

سندرز افزود: «همین دیروز دیدید که ترامپ گفت اگر عراقی‌ها، اگر دولت عراق خواهان خروج ماست، تریلیون‌ها دلار تحریم علیه آن‌ها اعمال می‌کنیم و آن‌ها باید تمام آنچه ما آنجا هزینه کرده‌ایم را پس دهند. اما بعد می‌گوید ما به حاکمیت عراق احترام می‌گذاریم و نیروهایمان را عقب می‌کشیم. خوب، چند ساعت بعد هم می‌گوید اشتباه شده است و ما آنجا می‌مانیم. خوب این چه پیامی به کل جهان می‌فرستد؟»

وی وضعیت کنونی در منطقه و فضاسازی‌های آمریکا علیه ایران را با آنچه پیش از جنگ عراق رخ داد مشابه توصیف کرد و گفت آمریکا با وجود تریلیون‌ها دلار هزینه و از دست دادن ۴۴۰۰ نظامی در عراق، اکنون مورد اعتراض بغداد قرار گرفته است.

سندرز گفت: «دولت کشوری که می‌خواستیم آن را نجات دهیم، می‌گوید اینجا را ترک کنید، دیگر شما را نمی‌خواهیم. بنابراین، ما باید از این درس بگیریم. فکر می‌کنم اگر ما وارد جنگی با ایران شویم، اوضاع از [عراق] هم بدتر خواهد بود.»

وی گفت به عنوان یک سناتور تمام تلاش خود را می‌کند تا از طریق ارائه قانون و قطعنامه، «از آنچه که یک فاجعه دیگر می‌دانم، جلوگیری کنم.»

این سناتور آمریکایی درباره اینکه آیا به عنوان یک سیاستمدار ضدجنگ خروج نیروهای آمریکایی از عراق را امر مثبتی می‌داند، گفت: «ایالات متحده باید نیروهایش را مدت‌ها پیش از عراق خارج می‌کرد، اما باید این کار را به صورت منظم و با همراهی دولت عراق انجام دهد تا عملیات‌های ضدتروریستی ادامه یابد. اینکه بعد از خرج کردن تریلیون‌ها دلار و از دست دادن ۴۴۰۰ سرباز، شما را با لگد از آن کشوری که برای آزاد کردنش رفته بودید، بیرون کنند. این به هیچ وجه چیز خوبی نیست.»

او در پاسخ به این سؤال که چرا حمله به سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را یک ترور توصیف کرده، گفت: «فکر می‌کنم این یک ترور بود. فکر می‌کنم این در تناقض با قوانین بین‌المللی بود. آن فرد یک خبر بد بود، اما یک مقام عالی‌رتبه حکومت ایران بود.»

«زمانی که وارد این روند شوید که کشورهای بزرگ بگویند که ما حق داریم ترور کنیم، در آن صورت آنارشی بین‌المللی به راه می‌اندازید. همه آنچه که به نظر می‌رسد ترامپ در حال انجام آن است، تلاش برای از بین بردن تمام پروتکل‌های بین‌المللی است، [مثل] ممانعت از سخنرانی وزیر خارجه ایران در سازمان ملل متحد. او عملا دارد تلاش می‌کند ما را به جنگی دیگر بکشاند، که فکر می‌کنم یک فاجعه خواهد بود.»

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول