اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

محبوبیت حاج قاسم غیرت ملی ایرانیان را بیدار کرد

یک جامعه‌شناس گفت: همان‌گونه که سرمایه اجتماعی سردار شهید سلیمانی حفظ می‌شود،نباید غیرت ملی برچسب سیاسی بخورد تا بتواند موجب اتحاد و پیوند ملت ایران در روزها و سال‌های بعد باشد.

مسعود عالمی‌نیسی، مدیرگروه تعاون و رفاه اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس، درباره رابطه شهادت سردار قاسم سلیمانی و زنده‌شدن دوباره غیرت و غرور ملی ابراز داشت: ویژگی اصلی سردار سلیمانی این است که دلسوزانه و با نیت خالص برای کشور کار کرد و مردم هوشمندانه این را متوجه شدند و تفاوت ایشان را با مسئولینی که احیاناً دلسوزانه کار نمی‌کنند، کاملاً تشخیص می‌دهند.

واکنش طیف‌های مختلف به شهادت حاج قاسم

وی افزود: این نکته اساسی‌ است که باعث شد مردم از طیف‌های فکری و سیاسی مختلف از ته قلب ناراحت شوند و بیانیه دهند. نکته جالب اینکه اشخاصی در شهادت ایشان بیانیه دادند که تاکنون هیچ وقت در مورد هیچ کسی بیانیه نداده بودند.

سرمایه اجتماعی‌ای که سردار سلیمانی به ایران هدیه داد

عالمی‌نیسی با اشاره به سرمایه اجتماعی غیرت ملی در جامعه بیان داشت:‌ پس از شهادت ایشان مسئولان و رهبران جناح‌های سیاسی باید از این سرمایه اجتماعی مراقبت کنند، به این شکل که نباید مصادره به مطلوب کنند. نباید سردار شهید را به یک جناح سیاسی تقلیل دهند. بلکه حاج قاسم برای همه ملت ایران است. اجازه دهیم این علاقه‌مندی‌ها، مردمی باشد و مردم با تمام وجودشان برای سردار سلیمانی عزاداری کنند.

در روزهایی که فقر اجتماعی داشتیم، شهادت حاج قاسم به میدان آمد

وی ادامه داد: همین گونه که سرمایه اجتماعی سردار سلیمانی حفظ می‌شود، غیرت ملی برچسب سیاسی نخورد تا بتواند موجب اتحاد و پیوند ملت ایران، در روزها و سال‌های بعد باشد. در روزهایی که ما با فقر سرمایه اجتماعی مواجه هستیم.

محبوبیتی که غیرت ملی ایرانیان را بیدار کرد

این جامعه‌شناس تصریح کرد: کسی که با تمام جان و دل برای کشور و مردمش دلسوزانه و مخلصانه و بدون هیچ ادعایی کار کرده است، همه کارآمدی‌اش را متوجه می‌شوند و این را بدانید که هر مسئولی که چنین پیشه و روشی داشته باشد، همین محبوبیت را بین مردم خواهد داشت؛ یعنی این موضوع مختص به ایشان نیست، مختص به هر مسئولی است که دلسوزانه کار کند و چون حاج قاسم فراملی، فراجناحی و یک شخصیت ملی باشد و برای همه مردم دلسوزی کند.

بگذاریم حاج قاسم پس از شهادت هم نماد ملی باقی بماند

وی با هشدار به اینکه نباید از این همگرایی میان مردم و سردار سلیمانی به نفع جناح خاصی مصادره شود، گفت:‌ متأسفانه جناح‌های سیاسی و حتی به طور خاص برخی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی این روزها از این وضعیت استفاده می‌کنند. در حالی که باید اجازه بدهیم موضوع مردمی باشد و بگذاریم همانطور که در زمان زنده بودن‌شان یک نماد ملی بودند؛ پس از شهادت‌شان هم نماد ملی باقی بمانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول