اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

اخذ مالیات از حقوق 3 میلیونی و 21 میلیونی با درصد یکسان ناعادلانه است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: در مدل دو پله‌ای محاسبه مالیات بر درآمد کارمندان افرادی که 3 میلیون تومان حقوق می‌گیرند و افرادی که 21 میلیون تومان حقوق می‌گیرند به یک میزان یعنی 10 درصد مالیات می‌پردازند که این خلاف عدالت است و من مخالف این روش هستم.

اخذ مالیات از حقوق 3 میلیونی و 21 میلیونی با درصد یکسان ناعادلانه است

شادمهر کاظم‌­زاده عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره مصوبه این کمیسیون درباره شیوه محاسبه مالیات پلکانی بر درآمد کارمندان گفت: در شیوه پنج پله ای وصول مالیات بر درآمد، حقوق برخی اقشار مانند قضات و اعضای هیئت علمی دانشگاه­‌ها نسبت به سنوات گذشته کمتر هم می­‌شد و همین باعث شد تا مخالفان این شیوه استدلال کنند که این روش کارآ نیست.

وی افزود: در مدل دو پله‌­ای محاسبه مالیات بر درآمد کارمندان نیز افرادی که 3 میلیون تومان حقوق می­گیرند و افرادی که 21 میلیون تومان حقوق می­گیرند به یک میزان یعنی 10 درصد مالیات می­‌پردازند که این خلاف عدالت است و من مخالف این روش هستم زیرا تناسبی بین حقوق 3 میلیونی و 21 میلیونی وجود ندارد.

به گزارش فارس، اواخر هفته گذشته، کمیسیون تلفیق مجلس در اقدامی عجیب، ضمن رد پیشنهاد دولت برای پنج پله ای شدن مالیات بر درآمد کارمندان در بند «الف» تبصره 6 لایحه بودجه 99، مصوب کرد مالیات بر درآمد کارمندان به صورت دو پله ای اخذ شود. کارشناسان اعتقاد دارند این مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس که به معنای کاهش چشمگیر مالیات افرادی است که حقوق های نجومی می گیرند، هم برخلاف عدالت است و هم موجب کاهش 5 هزار میلیارد تومانی درآمد دولت از این محل می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول