اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده پارلمان عراق: اگر نیروهای آمریکایی نروند، همه گزینه‌ها روی میز است

یکی از نمایندگان پارلمان عراق هشدار داد که اگر آمریکا خاک این کشور را ترک نکند نیروی اشغالگر شناخته می‌شود. سخنگوی «النجباء» هم از تشکیل نزدیک جبهه واحد برای مقابله با نیروهای آمریکایی خبر داد.

نماینده پارلمان عراق: اگر نیروهای آمریکایی نروند، همه گزینه‌ها روی میز است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده پارلمان عراق «محمد البلداوی» از فراکسیون «الصادقون» اعلام کرد، تصمیم پارلمان عراق برای توقف توافقنامه امنیتی با ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا تصمیمی الزام آور است.

البلداوی به وبگاه «العهد» گفت: اگر طرف آمریکایی با عقب‌نشینی از عراق مخالفت کند گزینه‌های سران مقاومت نامحدود خواهد بود و نیروهای آمریکایی حاضر در خاک عراق به عنوان نیروی اشغالگر محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق به اطلاع سفیر آمریکا در عراق رسانده که طرح تصویب شده در پارلمان عراق باید اجرایی شود و نیروهای آمریکایی باید این کشور را ترک کنند. آمریکا گزینه‌های زیادی ندارد و اگر می‌خواهد همچنان روابط خود را با دولت عراق حفظ کند باید نیروهای خود را عقب بکشد.

البلداوی سپس بر اجماع آشکار فراکسیون‌های پارلمانی برای مبنی بر لزوم عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی تأکید کرد و گفت، از نظر همه حاکمیت عراق خط قرمز است و نباید از آن عبور شود.

وی در پایان اعلام کرد، تمام جنایتکاران آمریکایی باید به دلیل انجام این جنایت در سازمان ملل ،شورای امنیت و دادگاه بین‌المللی محاکمه شوند.

سخنگوی النجباء: سران مقاومت عراق در ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده تشکیل جلسه می‌دهند

«بشیر الشمری» سخنگوی جنبش «النجباء» عراق هم به العهد گفت، سران مقاومت عراق در ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده تشکیل جلسه می‌دهند تا تشکیل جبهه‌ای واحد علیه حضور آمریکا در عراق را اعلام کنند، جبهه‌ای که متشکل از سران مقاومت عراق است و ممکن است شامل سران مقاومت در کشورهای دیگر هم بشود.

الشمری گفت، آمریکا با داشتن رئیس‌جمهوری مانند دونالد ترامپ احمق اقدامات غیرمنطقی و غیرعاقلانه انجام می‌دهد که تمام منافع واشنگتن در منطقه را تهدید می‌کند.

وی تأکید کرد، اگر آمریکا فکر می‌کند با ترور فرماندهان مقاومت، محور مقاومت را ضعیف خواهد کرد، در توهم است و اهالی مقاومت، شهادت را نعمتی بزرگ می‌دانند.

پارلمان عراق در جلسه رای‌گیری  یکشنبه هفته جاری، طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول