اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قیام تاریخی کرمان به احترام فرزندش/ آخرین آمار از شهدای وداع

خیل جمعیت آنقدر زیاد است که بسیاری از جمعیت حاضر در مراسم تشییع از میدان آزادی و از خیابان‌های اطراف خارج می‌شوند تا خود را از مسیرهای دیگر به گلزار شهدا برسانند.

قیام تاریخی کرمان به احترام فرزندش/ آخرین آمار از شهدای وداع

به گزارش فارس- سردبیری استان ها؛ مردم از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف خود را به کرمان رسانده‌اند تا در آیین باشکوه تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شرکت کنند. از میدان اول به سمت گلزار شهدا دیگر جای سوزن انداختن نیست، مسیر راهپیمایی از میدان آزادی تا گلزار شهدا تعیین‌شده است و از همان ساعات اولیه صبح جمعیت برای بدرقه‌ سردار دل ها به خیابان ها آمده اند.

دمام‌زنی خوزستانی‌های مقیم کرمان در جوار گلزار برای استقبال از سردار نیز ادامه دارد. کرمانی ها یکصدا فریاد می‌زنند؛ انتقام انتقام و این در تمام دست‌نوشته‌هایشان آشکار است.حجم جمعیت آنقدر بالاست که شاهدان و حاضران می گویند خیابان های کرمان تاکنون چنین جمعیتی را به خود ندیده است. ۱۱ کیلومتر مسافت مملو از جمعیت چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. غوغای جمعیت از فرودگاه کرمان تا بام کرمان که به گلزار شهدا ختم می‌شد کاملا قابل مشاهده است. مردم در دامنه کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) کرمان در انتظار رسیدن پیکر سرداران شهید خود  به خانه های ابدیشان  در گلزار شهدای کرمان به انتظار نشسته اند. 

 

 

حضور گسترده اهل سنت با لباس بومی در بین تشییع کنندگان سردار چشم همگان را به خودش جلب می‌کند.
مردم شعارهای کوبنده می‌دهند، شخصی که کاغذ نوشته ای به دست گرفته می گوید: هر چه گشتم عکسی از سردار پشت میز پیدا نکردم. سردار یا در میدان نبرد حق علیه باطل بوده یا در میان مردم حضور داشته است. همین هم راز محبوبیت سردار دل هاست.

مادری آن سوتر و در کنار خیل عظیم جمعیت با حالتی بهت گونه و چشمانی اشکبار ایستاده است. می‌گوید چگونه دلم نسوزد برای فرزند کرمان؛ فرزندی که در خط مقدم جانانه می‌جنگید، سرداری که ذره‌ای چشم به مقام و منصب نداشت، دلم تنگ است و غم دارد برای سرداری که همیشه سرباز بود.

مردم شعارهای؛ آمریکا ننگت باد ننگت باد، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، مرگ بر منافق،  ای رهبر آزاده انتقام انتقام، مرگ بر نفوذی، ای اهل حرم میر و علمدار نیامد و علمدار نیامد را در طول مسیر سر می‌دهند.

معاون اول رئیس جمهور به تشییع‌کنندگان پیوست
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت و شهردار تهران با استقبال دکترفدائی استاندار کرمان وارد فرودگاه کرمان شده و به خیل عظیم تشییع‌کنندگان پیکر مطهر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید پورجعفری می پیوندند. 

حرف آخر را اول می‌زنم «انتقام» می‌گیریم
فرمانده کل سپاه پاسداران پشت تریبون می رود. سردار سلامی می خواهد سخن آغاز کند که شعارهای مردم فضا را حماسی می کند. مردم یک صدا فریاد می زنند:" نه سازش نه برجام انتقام انتقام" "سلامی سلامی انتقام انتقام."

 

سردار هم می گوید: انتقام می‌گیریم، آن هم انتقامی سخت، محکم، پشیمان‌کننده، قاطع و تمام‌کننده. مردم همچنان شعار می‌دهند. این بار می گویند: "ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده"، سلامی ادامه می‌دهد: امروز طلوع دو خورشید روی زمین است ما امروز آمده‌ایم تا در آسمان افتخارات این سرزمین عزیز دو خورشید پرفروغ را که دیگر هرگز غروب نخواهند کرد بنشانیم. حرف های فرمانده که تمام می شود مردم با شوری انقلابی در حالی که دو خورشید را تشییع می کنند راهی مزار شهدا می شوند. مسیری که البته  ازدحام جمعیت در خیابان ها حکایت از راهی طولانی برای تشییع کنندگان دارد.
این تشییع عظیم و تاریخی میهمانانی از کشورهای لبنان، یمن، افغانستان، پاکستان، هندوستان، عراق، سوریه، فلسطین و برخی از کشورهای عربی و آفریقایی نیز دارد. میهمانانی که برای بدرقه سردار دل های مردم منطقه خود را به کرمان زادگاه شهدا رسانده اند.

 

موج جمعیت در مسیر تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی به حدی زیاد است که خیابان‌ها را قفل کرده، پیکر مطهر شهدا که قرار است به سمت گلزار شهدا برود همچنان در بین جمعیت در خیابان شریعتی است و هنوز به اولین چهارراه در مسیر هم نرسیده است. 

خیل جمعیت آنقدر زیاد است که بسیاری از جمعیت حاضر در مراسم تشییع از میدان آزادی و از خیابان‌های اطراف خارج می‌شوند تا خود را از مسیرهای دیگر به گلزار شهدا برسانند.
ازدحام جمعیت آن قدر زیاد است که جان بعضی از تشییع کنندگان به خطر می افتد. برخی از هموطنانمان مصدوم و برخی دیگر بر اثر ازدحام جمعیت و در حال تشییع شهیدی بزرگ توفیق شهادت می یابند. ادامه مراسم باشکوه تشییع و تدفین پیکرهای پاک شهدای جبهه مقاومت  به دلیل این ازدحام جمعیت و عدم امکان ادامه مراسم تشییع به تعویق می افتد. 
مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان اظهار کرد: با توجه به ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود.

 

 

دقایقی بعد نیز پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین وضعیت جان‌باختگان حادثه کرمان گفت: تاکنون ۵۶ نفر از هموطنان در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و ۲۱۳ نفر نیز مصدوم شده‌اند. وی تاکید کرد: ارایه خدمت به این افراد در بیمارستان‌های کرمان درحال انجام است.

 

انتهای پیام/ق 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول