اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پامپئو: به فشارها علیه ایران با هدف حمایت از جان آمریکایی‌ها ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری در واشنگتن گفت که این کشور به فشارها علیه ایران با هدف حمایت از جان امریکایی‌ها ادامه می‌دهد.

پامپئو: به فشارها علیه ایران با هدف حمایت از جان آمریکایی‌ها ادامه می‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مدعی شد که ایران با گروه‌های مسلح متعددی در خاورمیانه ارتباط داشته که از جمله با طالبان در افغانستان در ارتباط است.

وی در ادامه ادعاهایش گفت که همکاری مشترک و ادامه داری میان واشنگتن و کشورهای اروپایی درباره پرونده ایران وجود دارد و کشورهای اروپایی باید به اقدام هسته‌ای ایران پاسخ دهند.

پامپئو در این کنفرانس خبری گفت که درباره عدم صدور روادید ورود به «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در یکی از نشست‌های سازمان ملل اظهار نظر نمی‌کنم و مدعی شد که آمریکا همواره به تعهدات خود درباره مقر دائمی سازمان ملل در نیویورک پایبند است.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه درباره اقدام تروریستی واشنگتن در ترور سردار «قاسم سلیمانی» گفت که "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا تصمیم ترور را بر اساس اطلاعات دقیقی اتخاذ کرده بود. 

پامپئو در ادامه مدعی شد: «سلیمانی با سازمان‌های تروریستی در منطقه مرتبط بود و در هدف قرار گرفتن هزاران سوری و تعداد زیادی از عملیات‌های تروریستی نقش داشت.»

وی اضافه کرد که تصمیم به ترور سردار سلیمانی اقدامی مناسب برای راهبرد آمریکا برای مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه بود.

وزیر خارجه آمریکا سفر سردار سلیمانی برای انجام ماموریت دیپلماتیک را رد کرد و آن را ادعا توصیف کرد.

این در حالی است که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در نشست پارلمان عراق اعلام کرده بود که قرار بود صبح روز جمعه جلسه‌ای با سردار سلیمانی داشته باشد و پیام ایران درباره عربستان سعودی را دریافت کند.

پامپئو گفت که موضوع ایران و عراق در برنامه نشست هفته جاری آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد و واشنگتن با شرکای اروپایی خود درباره امکان محدود کردن فعالیت‌های ایران در منطقه صحبت خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت که رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است که هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح اتمی داده نخواهد شد و برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی برای امنیت منطقه به شمار می‌آید.

پامپئو درباره اظهارات اخیر ترامپ درباره هدف قرار دادن مکان‌های فرهنگی ایران گفت: «هر هدف پیش از هدف قرار داده شدن با دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و هر کاری انجام می‌دهیم در چارچوب قوانین بین‌المللی خواهد بود.»

رئیس جمهور آمریکا طی روزهای اخیر دو بار تکرار کرده است که مراکز فرهنگی ایران را هدف قرار خواهد داد اقدامی که مطابق با قوانین بین‌الملل جنایت جنگی به شمار می‌آید.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه این کنفرانس خبری مدعی شد که مسئولیت آمریکا حمایت از جان آمریکایی‌ها و حفظ ثبات در خاورمیانه است.

وی در پاسخ به سوالی درباره سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران گفت که تحریم‌ها سبب شد تا نظام ایران با چالش مواجه شود و تاثیر بسزایی بر بودجه این کشور در سال 2020 گذاشته و پس از خروج از توافق هسته‌ای با ایران روابط با همپیمانان خود در منطقه خلیج فارس را افزایش داده و تلاش کردیم که ایران را به انزوا بکشانیم.

پامپئو در ادامه ادعاهایش گفت که واشنگتن فشار سیاسی،‌ اقتصادی و نظامی علیه ایران را با هدف تغییر سیاست‌های حامیانه این کشور از تروریسم ادامه می‌دهد و به فشارها علیه ایران با هدف حمایت از جان آمریکایی‌ها ادامه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه آمریکا درباره احتمال حمله ایران به اهداف آمریکایی گفت که واشنگتن به هرگونه واکنش ایران به صورت قاطعانه و جدی پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول