اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

باخت‌های که گران تمام می‌شود، فجری‌ها به خودشان بیایند

نیم فصل دوم لیگ دسته اول کشور در حالی آغاز شد که تیم فجر شهید سپاسی به عنوان امید اول فوتبال فارس با باخت در زمین خود برابر آلومینیوم اراک از رتبه دوم جدول به رده چهارم سقوط کرد.

باخت‌های که گران تمام می‌شود، فجری‌ها به خودشان بیایند

به گزارش خبرگزاری فارس، بیش از یک دهه است که فوتبال فارس در تکاپوی رسیدن به سطح اول فوتبال کشور دست و پا می‌زند و دوستداران فوتبال استان در انتظار این هستند که بالاخره سکوی ورزشگاه تازه تاسیس میانرود را به عشق دیدن تیم‌های لیگ برتری پر کنند.

این که فوتبال کلان شهر شیراز جایگاهی در سطح اول فوتبال کشور ندارد، حکایت از نداشتن استعدادهای درخشان نیست فوتبال فارس معدن بازیکن‌سازی است وقتی افشین پیروانی، مهرزاد معدنچی، غلامرضا رضایی، مهدی رجب‌زاده، مهدی رحمتی، امیدرضا روانخواه، سیاوش اکبرپور، هاشم بیگ‌زاده، ستار زارع، فرشید طالبی و دیگر ستاره‌هایی که نمی‌توان تک تک نامشان را گفت چنین  لیست بلندبالایی را تشکیل می‌دهند، متوجه می‌شویم این شهر غنی از استعداد است. 

فارس علاوه بر بازیکن در بعد مربی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد امثال غلامحسین پیروانی، علی اصغر کلانتری، امیرحسین پیروانی، افشین پیروانی، محمد ناظم الشریعه از کجا آمده‌اند؟ همین نفرات برای هر شهر نعمتی است اما سوال بزرگ اینجاست پس مشکل چیست که فوتبال فارس در انتظار رسیدن به لیگ برتر است؟

بدون شک مدیریت فوتبال در شیراز مقصر است. از هیات فوتبال گرفته تا سایر دستگاه‌های اجرایی فوتبال در شیراز. هواداران شیرازی کی توانسته‌اند بشنوند که فلان ستاره فوتبال به فجر یا قشقایی پیوست که به عشق آنها استادیوم‌ها را پر کنند و از دقیقه ۱ تا ۹۰ به تشویق بپردازند؟

مگر این شهر چه کم دارد که نمی‌تواند بازیکنان سطح اول  را استخدام کند؟ مسلما همه می‌دانیم شیراز از نظر آب و هوا جز بهترین اقلیم‌های ایران است و هر چهار فصل را داراست. پس بازیکن از چه می‌ترسد که به تیم‌های شیرازی نمی‌آید؟ مسلما بحث مالی مطرح است. مسلما بحث استادیوم‌های با کیفیت مطرح است. بحث زمین تمرین‌های تخصصی و با امکانات مطرح است.

چرا اسپانسرهای قوی برای این شهر بزرگ جذب نمی‌شوند ؟ هیات فوتبال و رییس هیات فوتبال چه اقدامی در این زمینه انجام داده‌اند؟

بی‌تفاوتی مسئولان به فوتبال فارس و تیم شهید سپاسی 

فوتبالیست قدیمی شیراز و یکی از پیشکسوتان فوتبال فارس مهم‌ترین مشکل حال حاضر تیم فجر شهید سپاسی را بحث مالی بیان می‌کند و می‌گوید: بی‌شک اگر پول به این باشگاه تزریق شود، فجر شهید سپاسی به جایگاه اصلی خود خواهد رسید.

جعفر زارع می‌افزاید: در سالهای اخیر فجر شهید سپاسی همیشه تا مرز حضور در لیگ برتر پیش رفته است اما عدم حمایت مسئولین به خصوص استاندار، مدیر کل ورزش و جوانان فارس و حتی شهرداری و شورای شهر به تیم های شیرازی بخصوص فجر شهید سپاسی باعث شده که نتیجه در خور فوتبال فارس حاصل نشود. 

این مربی می‌گوید: مسئولین باید به تیم‌های استان  به عنوان یک سرمایه نگاه کنند و از دادن وعده‌های بی‌جا خودداری کرده و تیم‌ها را از لحاظ مالی شارژ کنند. 

مربی پیشین تیم فوتبال جوانان فجر شهید سپاسی می‌افزاید: در تعطیلات نیم فصل این تیم باید در تمام پست‌ها چه دفاع چه هافبک و چه حمله تقویت می‌شد تا در کوران سخت بازی‌های پیش رو حرف برای گفتن داشته باشد و مردم فارس بعد از سالها شاهد حضور تیمی از این استان در لیگ برتر باشند. 

زارع با بیان اینکه طبیعی است بعد از یک دوره تعطیلی لیگ تیم‌ها افت نسبی داشته باشند اما مربیان فجر شهید سپاسی نیز باید تمرینات را کمی زودتر آغاز کرده و چند بازی تدارکاتی مناسب برای تیم ترتیب می‌دادند تا در بازی‌های پیش رو که هر یک به عنوان یک فینال مطرح می‌شود نتیجه مناسب حاصل شود. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول